logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۵۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

تایید صلاحیت ۲۴۷ نفر برای انتخابات شورای شهر زنجان/۱۱ نفر از رد شدگان هیئت اجرایی در هیئت نظارت تایید شدند

-تایید-صلاحیت-۲۴۷-نفر-برای-انتخابات-شورای-شهر-زنجان-۱۱-نفر-از-رد-شدگان-هیئت-اجرایی-در-هیئت-نظارت-تایید-شدند

فرماندار زنجان از  تایید صلاحیت ۲۴۷ نفر برای انتخابات شورای شهر زنجان خبر داد.

رسول بیات در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آمار تایید شدگان انتخابات شوراها در شهرهای شهرستان زنجان اظهار کرد: از مجموع ۳۰۹ نفری که در شهرهای ارمغانخانه، نیک‌پی و زنجان ثبت‌نام کرده بودند که ۲۰ نفر در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند.

وی افزود: در هیئت‌ نظارت بررسی‌ها دوباره انجام شد و اکنون تعداد رد صلاحیت‌ها به ۲۱ نفر رسیده است.

فرماندار زنجان با اشاره به جابه‌جایی تایید و رد صلاحیت شدگان در هیئت‌های اجرایی و نظارت خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد رد شده تایید و تعدادی از تایید شدگان هیئت اجرایی نیز رد شده‌اند به این صورت که ۱۲ نفر از افرادی که در هیئت اجرایی تایید شده بودند در هیئت نظارت شهرستان رد شده‌اند که البته این موضوع تناقض قانونی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در مجموع در شهرهای نیک‌پی و ارمغانخانه هیچ رد صلاحیتی نداشتیم.

بیات با یادآوری اینکه در کل تا این لحظه ۲۱ نفر رد صلاحیت شده‌اند، ابراز کرد: این افراد از امروز می‌توانند شکایت خود را به هیئت‌ نظارت ‌ارائه کنند.

وی با بیان اینکه از ۳۰۹ داوطلب ثبت‌نام کننده در سه شهر ۲۷۱ نفر مربوط به شهر زنجان بود، اضافه کرد: از ۲۷۱ نفر ثبت‌نام کننده شهر زنجان تا به امروز ۲۱ نفر رد صلاحیت شده‌اند و سه نفر نیز انصرافی داریم.

فرماندار زنجان گفت: در شهر زنجان از ۵۲ نفر ثبت‌نام کننده خانم، هفت نفر رد صلاحیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تبلیغات کاندیداها از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، عنوان کرد: هر گونه تخلف و تبلیغات زودهنگام رصد می‌شود اما باید این را در نظر داشت که بعد از قطعی شدن اسامی تحرکی از جمله در اجاره ستاد ایجاد خواهد شد که از نظر ما تخلف محسوب نمی‌شود.

بیات در مورد فضای انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: فضای انتخابات ریاست جمهوری متاثر از فضای ملی است و آنچه که انتخابات شوراها را با ریاست جمهوری متمایز می‌کند نحوه تبلیغات این دو نوع انتخابات است.

وی با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در حال راه‌اندازی هستند، ابراز کرد: تبلیغات در عمل آغاز شده اما فعلا به اوج خود نرسیده است.

فرماندار زنجان در مورد  آمادگی دستگاه‌ها برای برگزاری یک انتخابات باشکوه نیز گفت: آرزوی همه ما این است که تا طبق فرموده مقام معظم رهبری یک انتخابات با گستردگی، امنیت و با سلامت بالا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم خواسته همه مسئولان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سطح شهرستان زنجان مقدمات برگزاری یک انتخابات باشکوه فراهم شده است.

بیات با اشاره به اینکه هیئت‌های اجرایی تشکیل شده است، بیان کرد: تمامی مقدمات از جمله شعبه‌ها و صندوقهای اخذ رای فراهم شده است.

وی در مورد سفر رئیس جمهور به زنجان نیز گفت: فعلا زمان این سفر مشخص نشده است.

بیات در پایان با اشاره به برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات شوراها در شهر زنجان افزود: تمامی مراحل انتخابات شورا در شهر زنجان الکترونیکی خواهد بود و شمارش نیز به سرعت انجام می‌شود و مشکلات نیز به حداقل می‌رسد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر