logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۵۳۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

طرح مشترک وزارت بهداشت و بسیج برای مقابله با کرونا/ در برخی اقلام کمبود نداریم، مشکل در توزیع است/ مردم مراعات نکنند، شاهد موجی از بیماری در استان خواهیم بود

طرح-مشترک-وزارت-بهداشت-و-بسیج-برای-مقابله-با-کرونا-در-برخی-اقلام-کمبود-نداریم،-مشکل-در-توزیع-است-مردم-مراعات-نکنند،-شاهد-موجی-از-بیماری-در-استان-خواهیم-بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از طرح مشترک وزارت بهداشت و بسیج برای مقابله با کرونا خبر داد.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: امروز ویدئوکنفرانس با وزیر بهداشت در این خصوص برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری وزارت بهداشت و بسیج انجام خواهد شد، ابراز کرد: برای اجرا شدن این طرح همه باید کمک کنند یعنی تمامی استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران نیز باید برای موفقیت این طرح کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه این جلسه برای توجیه و هماهنگی برای اجرای این طرح بود، خاطرنشان کرد: این طرح در واقع برای مقابله و مدیریت این بیماری است به طوری که ما به سراغ مردم خواهیم رفت.

وی افزود: با یک پرسشنامه چندین سوال از مردم پرسیده خواهد شد که در مرحله بعد پیامکی به تمام افرادی این پرسشها از آنها شده ارسال خواهد شد تا از وضعیت خود اطلاع یابند.

قزلباش با بیان اینکه در حال هماهنگی برای انجام این طرح هستیم، گفت: استانها نیز مشکلات خود را به وزیر بهداشت مطرح کردند و بعد از پایان این ویدئوکنفرانس هماهنگی‌های استانی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور استاندار زنجان و فرمانداران و دیگر حاضرین جلسه برگزار شد.

وی در خصوص کمبود برخی اقلام بهداشتی در استان نیز عنوان کرد: در مورد کمبودها باید گفت که در برخی اقلام کمبود واقعی نداریم بلکه در توزیع مشکل داریم که با مشکل به دست مردم نمی‌رسد که باید روال توزیع کمی تسریع یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به تاکید استاندار زنجان در تسهیل صدور مجوزها و دسترسی مردم به اقلام بهداشتی اظهار کرد: امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ابراز کرد: مردم در این روزها به خاطر برخی خریدها بیشتر در اجتماع قرار می‌گیرند از طرفی افرادی داریم که در استانهای دیگر مشغول کار بودند که حال برگشت به استان هستند که این موضوعات نگرانی ها را افزایش داده است.

قزلباش با بیان اینکه از طرف دیگر ما سنت دید و بازدیدها را داریم که به عنوان یک خطر محسوب می‌شود، گفت: اگر مردم عزیز نتوانند اینها را مدیریت کنند به طور یقین شاهد موجی از بیماری در استان خواهیم بود و تراکم شدید در بیمارستانها باعث ایجاد مشکل شود.

وی بیان کرد: دارو و ماسک و مواد ضدعفونی واجب است اما مهمترین مسئله خود مردم هستند که باید مراعات کنند و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

این مسئول تصریح کرد: پیش بینی ما این است که در مسیر رشد فزاینده شیوع این بیماری قرار گیریم و تعداد بیشتری بستری و مورد مثبت داشته باشیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر