logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۵۳۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

استان زنجان میهمان نوروزی نمی پذیرد/ لغو هشت برنامه نوروزگاه در زنجان

استان-زنجان-میهمان-نوروزی-نمی-پذیرد-لغو-هشت-برنامه-نوروزگاه-در-زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بر اساس اعلام ستاد کرونای استان زنجان، زنجان از پذیرش میهمان در ایام نوروز معذور است.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از سال 95 وزارت میراث فرهنگی برنامه‌هایی برای ایام نوروز در قالب ستاد خدمات اجرایی سفر پیش‌بینی می کرد که تسهیلاتی برای مسافران در قالب اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی پیش‌بینی می‌شد.

وی گفت: در کنار این برنامه در خود شهرها نیز برنامه‌های نوروزگاه به منظور معرفی آیین‌ها، مراسم‌های سنتی و موسیقی سنتی در اماکن تاریخی، سایت‌ها و موزه‌ها اجرایی می‌شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از دو روز گذشته بخشنامه‌ای به استان‌ها برای لغو برنامه‌های جمعی از جمله نوروزگاه از سوی وزارتخانه ارسال شده است و بر همین اساس این برنامه در زنجان نیز لغو شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه قرار بود هشت مراسم نووزگاه در استان زنجان برگزار شود، افزود: این برنامه‌ها در مبادی ورودی شهرها و اماکن تاریخی قرار بود برگزار شود.

ارجمند تصریح کرد: برگزاری این مراسم در اماکنی همچون رختشویخانه، سبزه میدان، کارخانه کبریت، گنبد سلطانیه و غار کتله خور پیش‌بینی شده بود.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان زنجان به همه توصیه می‌کنیم امسال سفر نروند تا این ویروس ریشه کن شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر