logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۵۳۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون جهادکشاورزی استان زنجان خبرداد

توزیع بیش از 8 هزار تن گوشت مرغ در استان زنجان

توزیع-بیش-از-8-هزار-تن-گوشت-مرغ-در-استان-زنجان

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای تامین گوشت مرغ در ایام پایانی سال انجام شده است گفت: بیش از 8 هزار تن گوشت مرغ در ایام پایان سال روانه بازار می‌شود.

محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده های پروتئینی به ویژه گوشت مرغ، طی دوماه دی و بهمن امسال در مجموع 4 میلیون و 670 هزار و 370 قطعه جوجه ریزی شده است.

وی بیان کرد: جوجه ریزی در 175 واحد پرورشی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6 درصد افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان ابراز کرد: پیش‌بینی شده از این میزان جوجه ریزی حدود 8 هزار و 300 تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی بیان کرد: از این میزان مرغ تولیدی استان بالغ بر 5 هزار و 300 تن آن در داخل نیاز استان زنجان تامین می‌کند و 3 هزار تن نیز به استانهای دیگر از جمله تهران، البرز و گیلان صادر می‌شود.

صادقی تصریح کرد: علاوه بر آن برای این ایام  21هزار و 900 قطعه جوجه ریزی بوقلمون گوشتی نیز در استان انجام شده که پیش‌بینی می شود حدود 235 تن گوشت بوقلمون تولید و به بازار عرضه شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، طبق توصیه‌های متخصصان تغذیه و بهداشت، یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف کافی اقلام پروتئینی خصوصاً گوشت طیور است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان افزود: براساس آخرین گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی تاکنون شواهدی مبنی بر آلودگی یا پخش این ویروس از طریق دام و طیور به انسان گزارش نشده است.

وی بیان کرد: مردم می توانند با آسودگی خیال نسبت به تهیه گوشت و مرغ مورد نیاز خود از مراکز مورد تأیید اقدام کنند.

صادقی خاطر نشان کرد: همه مراحل کشتار و بسته بندی طیور، تحت نظارت کارشناسان سازمان دامپزشکی و در کشتارگاه‌های صنعتی استان بدون دخالت دست انجام می‌شود و مصرف کنندگان با خاطری آسوده می‌توانند از این فرآورده استفاده کنند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر