logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۵۲۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند/ مبتلایان به ویروس کرونا در زنجان ۵۰ نفر هستند

مردم-از-حضور-در-تجمعات-پرهیز-کنند-مبتلایان-به-ویروس-کرونا-در-زنجان-۵۰-نفر-هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه زنجیره انتقال این بیماری باید قطع شود، گفت: مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

به گزارش موج رسا; محمد رضا صائینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات شبکه بهداشت استان زنجان در راستای اطلاع رسانی و آموزش در باره کرونا ویروس، اظهار کرد: تاخیر بروز بیماری کرونا در استان زنجان باعث شد اقدامات اطلاع رسانی و آموزش در استان زنجان کامل  شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این بیماری باید زنجیره انتقال این بیماری قطع شود، ابراز کرد: حضور مردم در تجمعات باعث افزایش انتشار بیشتر این بیماری می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به کشف 35 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در زنجان، تصریح کرد: در استان زنجان 50 مورد مثبت کرونایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعدا مبتلایان ویروس کرونا در استان زنجان هنوز تعداد قابل توجهی نیست، عنوان کرد: ما در استان برای کشف یک نفر به ویروس کرونا 200 نفر را کنترل کرده ایم.

صائینی با اشاره به توصیه های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا، بیان کرد: پاشنه آشیل انتقال این ویروس در زنجان حضور مردم در اجتماعات است و علی رغم اعلام دانشگاه علوم پزشکی به عدم حضور مردم در تجمعات هنوز برخی از مردم این توصیه ها را جدی نمی گیرند و در تجمعات حضور دارند.

وی با بیان اینکه قدرت انتقال و آلودگی ویروس کرونا 10 تا 12 برابر سرماخوردگی است، افزود: قدرت نظام مراقبتی استان زنجان در برابر این ویروس بسیار بالا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به بستری شدن 289 نفر از شهروندان استان زنجان به دلیل داشتن علائم بیماری کرونا ابراز کرد: از بین 289 نفر فقط 50 نفر به ویروس کرونا مبتلا بودند و این نشان از قوی بودن نظام مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان دارد.

وی با اشاره به پیش سامانه تست کرونا، تصریح کرد: مردم در سامانه salamat.cov.ir وارد شوند و وضعیت ابتلای خود به ویروس کرونا را از طریق خود اظهاری مورد ارزیابی قرار دهند و در صورت مبتلا بودن افراد به ویروس کرونا از این سامانه روش های درمانی برای آنها ارسال می شود.

صائینی با بیان اینکه در مناطق روستایی که شاید مردم به این سامانه دسترسی نداشته باشند تدابیری اتخاذ شده است، عنوان کرد: در روستاها این اقدام از طریق تماس تلفنی بهورز ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه مبتلایان به ویروس کرونا در زنجان از گروه های سنی مختلف هستند، ادامه داد: در استان 65 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا را آقایان و 35 درصد را بانوان تشکیل می دهند که در تمامی دنیا نیز به همین شکل است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه 80 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا دارای علائم خفیف و یا بعضا هیچ علائمی از بیماری را ندارند، افزود: از بین 20 درصد بیمارانی که دارای علائم هستند فقط 10 درصد در بیمارستان بستری می شوند و مابقی در خانه درمان می شوند.

وی با اشاره به تعداد کشته های این بیماری در استان زنجان، ابراز کرد: 3 نفز از بین 50 مبتلا به ویروس کرونا در زنجان فوت و یک نفز نیز از استان قم در زنجان فوت شده است.

صائینی با بیان اینکه دستور العمل های خاصی برای دفن فوت شدگان کرونایی به آرامستان های استان ارسال شده است و همکارن بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در آرامستان حضور دارند و بر امر دفن این افراد نظارت می کنند تا در استان مشکلات دیگری حادث نشود، تصریح کرد: در شهرستان زنجان نیز به دلیل پر بودن آرامستان های داخل شهر تمامی افرادی که در زنجان فوت می شوند در آرامستان در نظر گرفته شده جدید دفن می شوند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دست ها به صورت مکرر با آب و صابون شسته شود، تاکید کرد: سایر کار هایی که توصیه شده است در مراحل بعدی قرار دارد و حتما دستان به صورت مکرر با آب و صابون شسته شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به استفاده بیش از حد برخی از شهروندان از ژل های ضد عفونی کننده، عنوان کرد: این ژل ها در صورت استفاده بسیار زیاد باعث خشکی دست و مشکلات مختلف می شود.

وی با بیان اینکه ازبین 50 مورد مثبت کرونا در استان زنجان 32 مورد برای شهرستان زنجان است، افزود: 18 مورد باقی مانده نیز از شهرستان های دیگر هستند.

صائینی با بیان اینکه هیچ کس در برابر این بیماری در امان نیست، ادامه داد: حضور افراد در اجتماعات باعث سرعت گرفتن انتقال این بیماری می شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر