logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۵۲۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان در گفت وگو با موج رسا:

رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت بر همگان واجب است/ رسانه های معاند به دنبال ایجاد نگرانی در جامعه هستند

رعایت-مسائل-بهداشتی-و-حفظ-سلامت-بر-همگان-واجب-است-رسانه-های-معاند-به-دنبال-ایجاد-نگرانی-در-جامعه-هستند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: شبکه‌های معاند به دنبال ایجاد نگرانی در جامعه ایران بوده و دروغ پردازی می‌کنند.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تاکید بر رعایت توصیه های وزارت بهداشت و پزشکان در خصوص ویروس کرونا اظهار داشت: کرونا ویروس میهمان ناخوانده‌ای است که به کشور ایران نیز سرایت کرده است

وی افزود: اگر چه غافلگیری اولیه وجود داشت اما با بسیج عمومی، پزشکان، مراکز درمانی و سربازان سلامت با همه توان با این معضل و مشکل برخورد می‌کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه عقلا و شرعا حفظ سلامت برای همه واجب بوده و باید در زمینه پیشگیری که گام اول در این زمینه محسوب می‌شود، همگان دقت کنند، افزود: مبتلایان نیز باید نکات پزشکی، بهداشتی و درمانی را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تعریف خاطره‌ای از امام خمینی (ره)، گفت: در جلد بیستم صحیفه نور یادداشتی از حضرت امام بیان شده است که هنگامی که اخوی بزرگ حضرت امام مرحوم آیت‌الله پسندیده بیمار می‌شوند، پزشکان  به امام خبر می‌دهند که ایشان به توصیه‌های پزشکان اهمیت نمی‌دهند، امام نیز نامه‌ای به برادرشان نوشته و می‌گوید:" بردار بزرگوارم قربانت شوم، شما را به خداوند متعال قسم می‌دهم به حرف‌های پزشکان گوش فرا دهید".

وی برضرورت توجه به توصیه‌های پزشکان از رسانه ملی تاکید کرد و افزود: توصیه همه پزشکان در قدم اول رعایت مسائل بهداشتی است تا کسی به این ویروس آلوده نشود و اگر خدایی ناکرده کسی آلوده شد، روش‌ها، امکانات و تجهیزات زیادی برای بیماران فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در کشور، گفت: قبل از بیماری مصرف نرمال بود و اما به دلیل شیوع بیماری کمبودهایی به وجود آمد که در حال حاضر این کمبودها در حال برطرف شدن است.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: کارخانه‌های متعددی در زمینه تولید مواد شوینده و ضد عفونی کننده فعالیت می‌کنند و این نیازها به زودی برطرف می‌شود.

وی برضرورت دوری از استرس، نگرانی و اضطراب در جامعه تاکید کرد و گفت: باید با توکل به خداوند، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و رعایت اصول بهداشتی با این بیماری مقابله کرد.

وی با اشاره به دروغ پردازی شبکه‌های معاند در خصوص شیوع این بیماری در ایران، بیان داشت: برای ایجاد بار روانی در جامعه شخص ترامپ از آن ور دنیا پیام می‌دهد که من دلم برای مردم ایران می‌سوزد.

امام جمعه زنجان بیان داشت: شبکه‌های معاند به دنبال ایجاد نگرانی در جامعه هستند که باید با توجه به توصیه‌های پزشکان و بدون توجه به دروغ پردازی‌های این شبکه‌ها با این بیماری مقابله کرد.

وی با اشاره به پیام تشکر مقام معظم رهبری از سربازان سلامت، افزود: این پیام قوت قلبی برای پزشکان و پرستاران بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید قدر نعمت سلامتی را دانسته و خداوند متعال را شاکر بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر