logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۵۲۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگاه استان زنجان:

دولت باید با جدیت جلوی نوسانات ارز را بگیرد/ صادرات کالا با رعایت کامل موازین بهداشتی انجام می‌شود

دولت-باید-با-جدیت-جلوی-نوسانات-ارز-را-بگیرد-صادرات-کالا-با-رعایت-کامل-موازین-بهداشتی-انجام-می‌شود

رئیس اتحادیه صادرکنندگاه استان زنجان با تاکید براینکه بازار ارز دست عده‌ای از دلالان فرصت طلب افتاده است گفت: باید دولت با جدیت جلوی نوسانات ارزی را بگیرد.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت صادرات اظهار کرد: در حال حاضر صادرات از مرز پاکستان و افغانستان انجام می‌شود و در این حوزه رعایت موازین بهداشتی به صورت جدی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید براینکه صادرات از مرز این کشورها با گواهی‌های بهداشتی انجام می‌شود عنوان کرد: از مرز عراق نیز صادرات کالا اتفاق می‌افتد و روند صادرات به صورت رعایت موارد قرنطینه‌ای و بهداشتی کامل انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به موضوع نوسانات ارزی در کشور ابراز کرد: متاسفانه نوسانات ارزی موضوع صادرات را با چالش مواجه کرده و متاسفانه دولت این موضوع را جدی نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه دلالان در حوزه ارز جولان می‌دهند افزود: بازار ارز دست عده‌ای از دلالان افتاده در حالی که دولت می‌تواند به راحتی بازار را کنترل کند.

رنگرونا تاکید کرد: دولت در گذشته ثابت کرده که این توانایی را دارد که بازار ارز را به راحتی کنترل کند و درخواست بخش خصوصی و صادرات کنندگان از دولت این است که به بازار ارز به صورت جدی ورود کند.

وی بیان کرد: متاسفانه عدم برخورد دولت با سودجویان بازار ارز باعث شده که یک شبه یک حجم بسیار عمده‌ای بر نرخ ارز اضافه شود و درصد بالایی از ارزش پول کشورمان سقوط کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگاه استان زنجان با بیان اینکه صادرکنندکان ارز خود را در سامانه نیما ثبت می‌کنند افزود: مشکلی در عرضه ارز وجود ندارد و عرضه و تقاضا در سامانه نیما با هم همخوانی می‌کند.

وی بیان کرد: نوساناتی که در بازار ارز ایجاد شده توسط دلالان انجام می‌شود و خیلی‌ها از این روند سود می‌برند و این دلال‌ها هستند که جولان می‌دهند.

رنگرونا بیان کرد: براساس تجربه ثابت شده که دولت هر وقت اراده کند دلالان را از بازار ارز حذف می‌کند و اگر این کار را انجام ندهد ممکن است دولت هم از این وضعیت می‌خواهد استفاده کرده تا چاله‌چوله‌ها بودجه‌ای خود را با این روش پر کند.

وی با تاکید براینکه انتظار فعالین بخش خصوصی این است که دولت به جدیت ورود کرده و با دلالان ارزی که تعداد آنها هم زیاد نیست به شدت برخورد کند افزود: این افراد معدود با بالا و پایین کردن نرخ ارز و به بهانه پر کردن جییب‌شان با ارزش پول ملی کشورمان بازی می‌کنند..//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر