logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۵۱۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

خبر فوت مادر باردار بر اساس کرونا در زنجان کذب محض بود/مورد مثبتی از کرونا در زنجان ثبت نشده است

خبر-فوت-مادر-باردار-بر-اساس-کرونا-در-زنجان-کذب-محض-بود-مورد-مثبتی-از-کرونا-در-زنجان-ثبت-نشده-است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: خبر فوت مادر باردار بر اساس کرونا در زنجان کذب محض بود که برخی از افراد آن را اطلاع رسانی کردند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی استان زنجان اظهارداشت: در هر بحرانی مشکل اطلاع رسانی وجود دارد و گاهی دیر مطلع می شویم و دیر پاسخ می دهیم که این موضوع اثر اطلاع رسانی مناسب را کمرنگ می کند.

وی افزود : فضای مجازی در بحران می تواند بحران ایجاد کرده و اطلاع رسانی نامناسب در این فضا دستگاه ها را با دچار چالش جدی مواجه کند.

این مسئول تصریح کرد: از ۱۱ بهمن ماه امسال اولین ستاد دانشگاهی در زمینه کرونا فعالیت خود را آغاز کرده است و تا کنون اطلاع رسانی های لازم انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: هنوز واکسن و داروی مشخصی برای کرونا پیدا نشده اما واگیرداری سریع و آسان آن موجب ایجاد معضل و مشکلات اقتصادی، سیاسی و امنیتی می شود.

قزلباش گفت: توجه به بهداشت فردی و تغییر رفتارها و عادات اجتماعی تنها نسخه نجات بخش در برخورد با کرونا است.

وی با بیان اینکه سرعت واگیری و مخفی ماندن تا ۱۴ روزه از مشکلات این بیماری است، ادامه داد: ماندگاری ویروس تا ۹ روز از دیگر مشکلات این بیماری است.

این مسئول بیان داشت: قدرت بازسازی عجیب از دیگر ویژگی های ویروس کرونا است که ۶۲ راه تا کنون برای رفع اقدامات دفاعی بدن از سوی این ویروس کشف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان افزود: هسته اصلی مبارزه با این ویروس آموزش و اطلاع رسانی است که اصحاب رسانه در خط مقدم قرار دارند.

قزلباش گفت: تا کنون حرکت های هماهنگ از سوی اصحاب رسانه برای آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی در زمینه کرونا را شاهد بودیم.

وی گفت: خبر فوت مادرباردار بر اساس کرونا در زنجان کذب محض بود که برخی از افراد آن را اطلاع رسانی کردند.

این مسئول با بیان اینکه افراد مشکوک به کرونا در برخی بیمارستان ها بستری شده اند که با مثبت شدن آزمایش آنها مسیر درمان تغییر کرده و یا مرخص می شوند.

فاطمه کرباسی در ادامه این جلسه، در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا گفت: ضروری است اصحاب رسانه در زمینه توصیه های آموزشی و بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: اصحاب رسانه باید در زمینه پیشگیری و درمان های اولیه و مراجعات تخصصی اصالت اطلاع رسانی را رعایت کرده و به صورت دقیق و شفاف و با ممانعت از هرگونه پنهان کاری اطلاع رسانی را انجام دهند.

وی برضرورت اهتمام ملی و حمایت رسانه ای برای تبیین و تشریح برای همکاری همبستگی و مشارکت ملی تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق موجب کاهش استرس در جامعه می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: با تدابیر انجام شده، اطلاع رسانی و مشارکت مردم، استان زنجان هنوز استان سفید در زمینه کروناست. وی با اشاره به مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم زنجان در انتخابات، افزود: مردم در پیشگیری از کرونا نیز مشارکت خوبی داشتند. این مسئول افزود: کسانی که در فضای مجازی التهاب ایجاد می کنند امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند. معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: ۵۵ مرکز عرضه قلیان در زنجان پلمپ و در بقیه مراکز نیز قلیان ها جمع آوری شده است.  

در ادامه این جلسه در خصوص آیین نامه اجرایی بندچ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسع کشور بحث و بررسی شد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر