logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۵۱۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

مورد تایید شده از کرونا در استان زنجان ثبت نشده است

مورد-تایید-شده-از-کرونا-در-استان-زنجان-ثبت-نشده-است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تا کنون مورد تایید شده ای از کرونا در استان زنجان ثبت نشده است اگرچه ممکن است این بیماری به دلیل شباهت ۹۵ درصدی با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا وجود داشته باشد.

به گزارش موج رسا; پیروز قزلباش امروز در جلسه قرارگاه زيستي پدافند غيرعامل استان زنجان اظهارداشت: متناسب با شرایط باید با حفظ آمادگی قدرت مانور داشته و برنامه هایی را برای پیشگیری از کرونا اجرایی کرد.

وی افزود : تا کنون مورد تایید شده ای از کرونا در استان زنجان ثبت نشده است اگرچه ممکن است این بیماری به دلیل شباهت ۹۵ درصدی با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا وجود داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه این ویروس قدرت انتشار بالایی داشته و درمان دارویی ندارد، خاطرنشان کرد: این ویروس واکسن نداشته و با آنفولانزا اشتباه گرفته می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: علائم تنفسی از جمله سرفه خشک و تنگی نفس از علائم این بیماری محسوب می شود.

قزلباش با بیان اینکه خوشبختانه در چند روز گذشته داروهایی برای درمان این ویروس به کارگیری شده است، افزود: تا تیرماه واکسن به دست ما نمی رسد.

وی گفت: محور اصلی برای کاهش این بیماری پیشگیری و توجه به بهداشت فردی و رعایت آن در امور اجتماعی است.

این مسئول بیان داشت: در چند روز گذشته ۲۰۰ هزار ماسک در بخش خصوصی توزیع شده است و افراد سودجویی نیز در این زمینه فعالیت می کنند.

وی برضرورت لغو برنامه های تجمعی در استان تاکید کرد و گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، لغو برنامه اتوبوس قم و مشهد و ممنوعیت ارائه قلیان در قهوه خانه ها و سفره خانه ها، ممنوعیت برگزاری نمایشگاه های بهاره و محدودیت برگزاری نمازهای جماعت پیشنهاد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان تصریح کرد: انجام تمهیدات بهداشتی در دستگاه های اجرایی، بانک ها، زندان ها، خوابگاه ها، پایانه های مسافربری و راه آهن ضروری بوده و لازم است چنین مکان هایی ضدعفونی شود و تا تیرماه آمادگی داریم با ویروس کرونا مقابله شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: یک هزار نفر در مراکز بهزیستی نگهداری می شود که طبق دستورالعمل سازمان برخورد می شود.

محمدی با بیان اینکه تعطیلی مهدکودک ها بستگی به تصمیمات استان دارد، افزود: باید فکری هم برای مراکز سرپناه معتادان شود.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهارداشت: رویکرد قرارگاه زیستی استان زنجان تلاش برای سلامتی جامعه و پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس است.

وی افزود: باید آگاهی لازم، درست و به موقع به مردم برای پیشگیری از کرونا ارائه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اداری مکلفند سازوکار آموزش و پیشگیری را در دستور کار دادخ و تعطیلی مدارس به منظور پیشگیری از عدم ابتلا است.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار زنجان گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به معنای رفتن به سفر نیست بلکه باید برای پیشگیری از گرفتاری به این ویروس مردم مسافرت های خود را کنسل کنند.

مرادی بیان داشت: مراکزی که دارای کانون های جمعیتی هستند ظرف ۲۴ ساعت آینده باید با شیوه نامه بهداشتی خود را تنظیم و ارائه کنند.

وی گفت: باید مسائل بهداشتی در مساجد و هئیت های مذهبی رعایت شود.

این مسئول برضرورت ضدعفونی کردن اتوبوس بین شهری تاکید و افزود: دفع بهداشتی زباله های شهری و بیمارستانی ضروری است.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: همه اردوهای تفریحی و ورزشی تعطیل شده و نظارت بر عرضه قلیان ها شود.

مرادی تصریح کرد: همه امکانات دستگاه ها باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و آموزش های لازم ارائه شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر