logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۵۱۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بسیج علمی پژوهشی سپاه استان زنجان خبر داد:

ارائه راهکارهای حل مشکلات کشاورزی در بسیج علمی و پژوهشی

ارائه-راهکارهای-حل-مشکلات-کشاورزی-در-بسیج-علمی-و-پژوهشی

مسئول بسیج علمی پژوهشی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به فعالیت خانه نخبگان بسیج علمی و پژوهشی گفت: راهکارهای حل مشکلات کشاورزی در بسیج علمی و پژوهشی ارائه می‌شود.

علی رضا‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اقدامات خانه نخبگان بسیج علمی پژوهشی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان، اظهار کرد: خانه نخبگان بسیج یک مرکز برای احصا مسائل عمده استان در حوزه‌های مختلف و ارائه راهکارهای عملی، علمی و عملیاتی برای حل مسائل احصا شده است.

وی با بیان اینکه خانه نخبگان متولی اجرای این راهکارها نیست، ابراز کرد: خانه نخبگان یک مرکز مشاوره‌ای و کمک‌کار دستگاه‌ها و مدیران استان است.

مسئول بسیج علمی پژوهشی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف در خانه نخبگان بسیج، تصریح کرد: در این کارگروه‌ها اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های استان، فعالان حوزه صنعت و اعضای فعال و صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف حضور دارند.

وی با بیان اینکه مسائل و راهکارهای احصا شده به دستگاه‌های مربوطه ارائه می‌شود، عنوان کرد: تصمیم‌گیری اجرا یا عدم اجرای راهکارها به عهده دستگاه مربوطه است.

رضاخانی با بیان اینکه در کارگروه‌های سعی می‌شود که همه راهکارهای ارائه‌شده عملیاتی باشد، افزود: از سازمان‌های مربوطه در این کارگروه‌ها حضور دارند و حضور این نمایندگان باعث می‌شود که اقتضائات عملیاتی شدن طرح‌ها برای آن سازمان رعایت شود.

وی با اشاره به راهکارهای ارائه‌شده در حوزه کشاورزی، خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات مربوط به شیوه‌های آبیاری در استان در کارگروه کشاورزی بسیج علمی استان موردبررسی قرارگرفته است و شاید به نظر بیاید که این موضوع کارشده ولی این مسئله مبتلابه استان است.

مسئول بسیج علمی پژوهشی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه راهکارهای حل مشکلات زیر بنایی برای اقتصادی‌تر شدن آبزی‌پروری در زنجان آماده‌شده است، ابراز کرد: با توجه به ظرفیت بالای زنجان در آبزی‌پروری متأسفانه برخی از مشکلات مانع از اقتصادی‌تر شده آبزی‌پروری است.

وی با بیان اینکه طرح مشکلات کشاورزی از خشک‌سالی تا هدر رفت آب یکی از طرح‌های موردمطالعه بسیج علمی پژوهشی سپاه استان است، افزود: در حوزه زنبورداری و فروش و بازاریابی عسل مشکلاتی وجود دارد که این مسائل موردبررسی قرارگرفته و راهکارهای آن آماده‌شده است.

رضاخانی با اشاره به مشکلات ایجادشده برای مرغداران بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، تصریح کرد: راهکارهای حل این مشکلات آماده‌شده است.

وی بیان کرد: نبود مکانیسم مناسب پرداخت غرامت در بیمه کشاورزی، جایگزینی محصولات ارگانیک به‌جای محصولات شیمیایی، بررسی مشکلات کم‌آبی، کارآمدی و ناکارآمدی تعاونی وستایی، سطح سواد کشاورزی، مشکلات زراعی و باغی، نبود صنایع تبدیلی و.. از سایر مسائلی است که بسیج علمی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان آن‌ها را موردمطالعه قرار داده و راه‌حل‌هایی برای آن ارائه کرده است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر