logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۵۰۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیر ستاد پیشگیری تخلفات و جرائم انتخاباتی استان زنجان:

تشکیل 4 پرونده جرائم انتخاباتی در استان زنجان/ فضای رقابتی سالم در استان حاکم است

تشکیل-4-پرونده-جرائم-انتخاباتی-در-استان-زنجان-فضای-رقابتی-سالم-در-استان-حاکم-است

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان زنجان با اشاره به تخلفات صورت گرفته در خصوص انتخابات، گفت: 4 پرونده جرائم انتخاباتی در زنجان تشکیل شده است.

محمد تقی فتحی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه طبق ادوار گذشته 6 ماه مانده به روز انتخابات ستاد پیشگری از تخلفات و انتخاباتی در قوه قضاییه تشکیل شد، اظهار کرد: در استان زنجان نیز ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی به ریاست رئیس کل دادگستری استان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با مشارکت تمامی دستگاه های نظارتی و اجرایی انتخابات از جمله استانداری و شورای نگهبان تشکیل شده است، ابراز کرد: این ستاد با رویکرد پیشگیری کار خود را از اول مهر ماه شروع کرده است.

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان زنجان با بیان اینکه این ستاد در فضای مجازی و حقیقی فضای انتخاباتی را رصد کرده است، عنوان کرد: در این ستاد با رویکرد پیشگیرانه عمل کرده ایم تا تخلفی رخ ندهد که نیاز به برخورد و تشکیل پرونده باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به سیاست های ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی رویکرد و برنامه ما این این بود که با جرائم و تخلفات سنگین مخصوصا اگر از طرف مسئولین و مجریان انتخابات اتفاق افتاد برخورد ها بدون ملاحظه و اغماض انجام شود، افزود: رویکرد ما در بحث تخلفات عامه مردم و تخلفات ریز تذکر و پیشگری و اغماض بود.

فتحی با بیان اینکه بالغ بر 100 مورد تذکر پیشگیرانه به کاندیدا ها و طرفداران آن ها داده شده است، ادامه داد: نوعا بعد از تذکر های داده شده متخلفان متنبه شده اند و قانون را رعایت، و تخلف را تکرار نکرده اند.

وی با بیان اینکه برآورد ما از وضعیت انتخابات در استان فضای رقابتی سالم و منصفانه است، ابراز کرد: تخلفات تاثیر گذار در استان مشاهده نشده است.

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان زنجان با بیان اینکه عمده تخلفات انتخاباتی رخ داده در استان در خصوص شکل و نحوه تبلیغات بوده است، تصریح کرد: تخلفاتی که موجب اجحاف در حق کاندیدای دیگری باشد در استان رخ نداده است.

وی با بیان اینکه 4 مورد تشکیل پرونده در استان در خصوص تخلفات و جرائم انتخاباتی تشکیل شده است، عنوان کرد: این پرونده ها مرتبط با کاندیدا های رد صلاحیت شده و برخی از مسئولین شهرستان ها است.

فتحی با بیان اینکه پرونده های تشکیل شده به دلیل استفاده امکانت دولتی به نفع یک کاندیدا ویا تشویش اذهان عمومی بوده است، خاطر نشان کرد: برخی پرونده های تشکیل شده برای کاندیدا های رد صلاحیت شده به جرم زیرسوال بردن دستاورد ها انقللاب و نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه برخورد های لازم با متخلفین انجام خواهد شد، تاکید کرد: رویکرد ما اقدامات پیشگیرانه است و اجازه نمی دهیم که تخلفی رخ دهد.

فتحی با بیان اینکه در برخی مواردی اگر درصدی ظن و گمان مان بر تخلف یک مسئول باشد و یا مسئول له یا علیه کاندیدایی تبلیغ کند، قعطا برخورد صورت خواهد گرفت، افزود: تاکید مسئولان استانداری نیز بر خط قرمز بودن تخلفات مسئولان است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر