logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۵۰۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وقتی کاندیداها قانون را دور می‌زنند؛

تبلیغات به سبک قانون‌شکنان در زنجان/ کاندیداهای مجلس چقدر با قانون آشنا هستند؟

تبلیغات-به-سبک-قانون‌شکنان-در-زنجان-کاندیداهای-مجلس-چقدر-با-قانون-آشنا-هستند؟

تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حالی وارد روزهای آخر می‌شود که تخلفات آشکاری در این زمینه دیده می‌شود.

به گزارش موج رسا; از 24 بهمن ماه امسال تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و با گذشت 4 روز از زمان تبلیغات، کاندیداها به هر طریق ممکن تلاش کرده‌اند تا در جذب رای مردم تاثیرگذارترین باشند.

کاندیداها و اطرافیان آنها از روش‌های مختلف از جمله تبلیغات گسترده در فضای مجازی، نهار و شام دادن به مردم و طرفداران، برگزاری نشست‌های خبری و مردمی، شعارهای مردمی می‌خواهند در رای دهی مردم تاثیرگذار باشند.

برخی کاندیداها نیز با حضور در شهرستان‌ها و روستاهای مختلف با شعار رفع محرومیت و کمک به اقتصاد مردم سعی در جذب آرای مردم دارند، برخی‌ها نیز پا را فراتر گذاشته و از روش‌های غیراخلاقی برای جذب رای بیشتر استفاده می‌کنند.

*افتتاح ستادهای انتخاباتی کاندیداها

افتتاح ستادهای انتخاباتی در شهرهای مختلف و در جلوی دیدترین مراکز خرید و رفت و آمد مردم، پخش آهنگ‌های هیجانی و احساسی، نصب بنر و پوستر و عکس از دیگر روش‌های کاندیداها برای جلب نظر مردم است.

اگر چه به نظر می‌رسد وضعیت اقتصادی جامعه در میزان تبلیغات کاندیداها نیز تاثیرگذار بوده و به جای پخش تراکت و بروشور تبلیغات در فضای مجازی که رایگان است افزایش یافته است، برخی کاندیداها نیز علیرغم این وضعیت پول‌های خوبی برای تبلیغات در نظر گرفته و نسبت به تبلیغات گسترده اقدام می‌کنند.

برخی کاندیداهای این دوره مجلس شورای اسلامی نیز در میتینگ‌های سیاسی دانشگاهی شرکت کرده و برنامه‌های خود را به قشر جوان ارائه می‌کنند تا رای بیشتری را جذب کنند.

حضور در بین مردم به ویژه در مساجد و برنامه‌های مذهبی  و فرهنگی و انتقادهای تند علیه سایر کاندیداها یا وضعیت جامعه از دیگر شگردهای کاندیداها برای جذب حداکثری است.

البته در برخی شهرستان‌ها نیز کارناوال‌های حمایت از کاندیداها راه‌اندازی شده است و برخی کاندیداها نیز کلیپ‌های فعالیت خود را در مجامع عمومی و ستادهای انتخابات پخش کرده و دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند.

تبلیغات در سطح شهرها بیشتر نمود یافته و رفته رفته بر تعداد پوستر زنی‌ها اضافه می‌شود، اما نکته قابل توجه در این زمینه این است که برخی کاندیداها به مکان‌هایی که برای تبلیغات در نظر گرفته شده است اکتفا نکرده و از همه فضاهای موجود از جمله کانکس‌های میوه، پیاده‌روها، دکل‌های برق و جدول‌های کنار خیابان برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

تخلفات کوچک و بزرگ کاندیداها نیز در روزهای منتهی به انتخابات به قدری افزایش یافته است که رئیس کل دادگستری استان زنجان نسبت به زیر سئوال بردن خدمات نظام اسلامی از سوی کاندیداها عکس‌العمل نشان داد و گفت: جوسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌ها قابل اغماض نیست.

*فعالیت کاندیداهای مجلس رصد می‌شود

معاون سیاسی استاندار زنجان نیز با اشاره به آمادگی استان زنجان برای برگزاری انتخابات باشکوه، اظهار داشت: فعالیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی رصد و در صورت بروز تخلف، تذکرات لازم ارائه می‌شود.

خدابخش مرادی ادامه داد: عملکرد تمامی کاندیداها و طرفداران آنها در فضای مجازی رصد و بر اساس قانون در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: قانون خط قرمز ستاد اجرایی انتخابات بوده و بر اساس آن انتخابات در دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر