logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۵۰۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت برای توسعه گردشگری زنجان/ جشن نوروزگاه در اماکن تاریخی زنجان برگزار می‌شود

تدوین-برنامه‌های-کوتاه-مدت-و-میان-مدت-برای-توسعه-گردشگری-زنجان-جشن-نوروزگاه-در-اماکن-تاریخی-زنجان-برگزار-می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه گردشگری زنجان تدوین شده است گفت: در ایام نوروز نیز برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که برگزاری جشن نوروزگاه در اماکن تاریخی از جمله این برنامه‌ها است.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد برنامه‌های میراث فرهنگی برای ایام عید امسال اظهار کرد: در قالب ستاد سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی‌های متنوعی به منظور جذب گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تا الان دو جلسه ستاد سفرهای نوروزی در استان برگزار شده است افزود: در سطح شهرستانها توسط برنامه‌های نوروزی توسط فرمانداریها در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید براینکه از ابتدای اسفندماه تا 13 فروردین ماه اداره کل میراث فرهنگی به صورت رسمی ستاد مسافرتی خود را آغاز می‌کند افزود: در این ایام برنامه‌های مختلفی از جمله نوروزگاه در قالب آیین و سنت‌های مختلف شهرستانهای استان و همچنین بازارچه‌های صنایع دستی برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در محل ابنیه‌ها و جاذبه‌های تاریخی راهنمایان گردشگری مستقر خواهند شد بیان کرد: جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی استان زنجان در قالب کتابچه‌ها و بروشورهایی برای گردشگران معرفی خواهد شد.

ارجمند با تاکید براینکه ستاد خدمات سفر هر سال برنامه‌هایی را ابلاغ می‌کند و امسال نیز برنامه‌های جدیدی ابلاغ شده است افزود: امسال با توجه به تفاهم نامه‌ای که با موزه ایران باستان امضا شد یکی از نقش برجسته سرباز هخامنشی را به زنجان آوردیم که در 21 بهمن ماه رونمایی شد و تا آخر فروردین ماه این آثار تاریخی در موزه ذوالفقاری در معرض نمایش گردشگران تاریخی خواهد بود.

وی عنوان کرد: این یک اثر شاخصی است که در سال 97 توسط ریاست جمهوری از نیویورک به ایران عودت داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید براینکه با همکاری شهرداری زنجان و اداره کل ارشاد در حال برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوعی در سطح استان هستیم افزود: سالهای گذشته نوروزگاه در استان اجرا نشده ولی امسال در مکان‌ها پربازدید و اماکنی که بیشترین بازدید را دارند مانند گنبد سلطانیه، عمارت ذالفقاری و مجموعه رختشویی‌خانه برنامه جشن نوروزگاه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طی تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مشخص شده که بیشتر گردشگران از استانهای تهران، قم و آذربایجان شرقی به استان زنجان می‌آیند بیان کرد: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و همچنین بلند مدت برای جذب گردشگران به استان زنجان تدوین شده است.

ارجمند افزود: در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران که برگزار جاذبه‌های گردشگری استان و ظرفیت‌ها حوزه گردشگری به بازدید کنندگان معرفی شد.

وی با تاکید براینکه 30 درصد از گردشگران استان زنجان در سال گذشته از استان تهران بوده است افزود: جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی استان در نمایشگاه بین‌المللی تهران تبلیغ شد و قطعا در افزایش تعداد گردشگران نوروزی استان تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان کرد: در قالب برنامه میان مدت نیز تفاهم نامه‌هایی با دفاتر خدمات مسافرتی استانها همجوار منعقد داریم که تورهای ترکیبی برگزار کنند که این موضوع نیز در توسعه گردشگری استان تاثیرگذار خواهد بود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر