logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۴۹۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی فجر فردا در زنجان برگزار می‌شود

اختتامیه-یازدهمین-جشنواره-موسیقی-فجر-فردا-در-زنجان-برگزار-می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با حضور علاقه‌مندان به موسیقی فردا اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی فجر در زنجان برگزار می‌شود.

محمود علیمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شانزدهمین جشنواره موسیقی استان زنجان همزمان با سی‌و‌پنجمین جشنواره موسیقی ملی همراه با 9 استان کشور در زنجان از 24 بهمن ماه سال جاری آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این جشنواره در سال گذشته همزمان با 5 استان با جشنواره ملی برگزار شد که امسال به 10 استان رسیده است و زنجان از فعالترین استان‌های کشور در برگزاری این جشنواره است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در روز نخست این جشنواره گروه موسیقی هنرستان هنرهای زیبای زنجان و گروه آشیقی خدایی به اجرای برنامه پرداختند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه گروه "فردای جام" از استان خراسان رضوی شهر تربت جام در نخستین روز این جشنواره اقدام به اجرای موسیقی مقامی و محلی با هفت نوازنده و حرکت‌های آیینی و سنتی کرد، افزود: دیروز نیز نشست موسیقی آشیقی با حضور 30 نفر از اساتید این نوع موسیقی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت و امیدوارم نشست‌های تخصصی آوای موسیقی آشیقی در سال‌های آینده برگزار شود.

علیمحمدی با اشاره به اجرای گروه "خاطره گل‌ها" در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان در سومین روز جشنواره موسیقی زنجان، خاطرنشان کرد: گروه "کوبان ریتم" نیز به اجرای موسیقی کلاسیک و اصیل ایرانی پرداخت که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی از برگزاری دوره آموزش ارکستراسیون امروز با حضور میر محمد رضایی صبح امروز خبرداد و گفت: امروز نیز دو گروه موسیقی آذری از جمله "پارلا" و "آرزولار" توسط هنرمندان زنجان در این جشنواره به اجرای برنامه می پردازند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره از ساعت 16:30 در فرهنگسرای شبکه سبز زنجان واقع در گلشهر کاظمیه برگزار و گروه ارغوان به اجرای برنامه می‌پردازد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر