logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۴۹۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

بازار مصنوعات طلا در رکود/ مصنوعات طلا از دایره خرید حذف شده است

بازار-مصنوعات-طلا-در-رکود-مصنوعات-طلا-از-دایره-خرید-حذف-شده-است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بازار مصنوعات طلا به دلیل داشتن اجرت و ارزش افزوده بالاتر و افزایش قیمت جهانی طلا در رکود به سر می‌برد.

حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خرید و فروش در بازار طلا مربوط به مصنوعات بوده که امروز با رکود مواجه است.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت طلا میزان خرید و فروش کاهش یافته است، ادامه داد: طلا در گذشته بیشتر به عنوان زینت و سرمایه برای مردم محسوب می‌شد اما امروزه این کارکرد را از دست داده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز خرید و فروش طلا به سمت طلای آب شده بوده و سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام می‌شود.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه امروز عده‌ای به ویژه خانم‌های خانه‌دار به سمت خرید و فروش طلای آب شده سوق پیدا کرده‌اند، افزود: خرید و فروش شمش رونق یافته است.

محمودی اصل یادآور شد: بازار مصنوعات طلا به دلیل داشتن اجرت و ارزش افزوده بالاتر و افزایش قیمت جهانی طلا در رکود به سر می‌برد.

وی گفت: در گذشته دستمزد و اجرت طلا عدد کوچکی بود و بازار طلای آب شده رواج نداشت اما امروزه این نوع خرید و فروش جریان دارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم مصنوعات طلا از دایره خرید حذف شده است در حالی که در گذشته به عنوان کادو در جریان بود اما امروز در حد سکه پارسیان تنزل یافته است.

کارشناس مسائل اقتصادی کاهش درخواست و تقاضای مصرفی را یکی از دلایل رکود بازار طلا عنوان کرد و افزود: معمولا قشر متوسط و پایین‌تر جامعه علاقه‌مند به بازار مصنوعات طلا بودند که با کاهش قدرت خرید و فاصله گرفتن میزان تقاضا خرید و فروش کاهش یافته است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر