logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۴۸۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

هجوم سهامداران به بازار بورس/ کوچکترین ریزش، سهامداران را به سمت صف فروش می‌برد

هجوم-سهامداران-به-بازار-بورس-کوچکترین-ریزش،-سهامداران-را-به-سمت-صف-فروش-می‌برد

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: به دلیل به کما رفتن سایر بازارها، در حال حاضر سهامداران به بازار بورس رغبت بیشتری دارند.

حسین محمودی‌اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بورس به عنوان تنها بازار کشور در تکاپو و رشد بوده و بقیه بازارها به کما رفته‌اند.

وی با بیان اینکه ضروری است سپرده‌های بانکی تحریک نشده و درصورت تحریک هدفدار باشد، ادامه داد: تحریک سپرده‌های بانکی موجب جابه‌جایی بازار می‌شود.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر بازار بورس توجیه‌پذیر بوده و قیمت‌ها در این بازار رشد خوبی داشته، اما با کوچکترین ریزش سهامداران به دلیل ترس از کاهش ارزش سهام خود به سمت صف فروش می‌روند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: رویکرد بازار سهام به سمت سهام‌های بنیادی‌تر بوده از جمله پالایشگاهی و پتروشیمی است.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت هر سه بازار بورس از جمله پالایشگاهی، خودرو و بانک مثبت باشد، افزود: در حال حاضر سهام پالایشگاهی و پتروشیمی 40 درصد بازار را اشکال کرده و این موضوع بقیه سهام‌ها را تحت تاثیرقرار داده است.

 وی با بیان اینکه نظر دولت در بورس ماندن سهام است، ادامه داد: این بازار به دلیل سهوت در نقل‌و‌انتقال بانکی و نداشتن بحث‌های مالیاتی مورد توجه است.

این استاد دانشگاه افزود: نمی‌شود پیش‌بینی دقیقی از آینده بازار بورس داشت همانطور که این بازار بدون آمادگی قبلی پیشرفت کرد و باید منتظر ماند و دید چه می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر بازار دیگری برای سهامداران وجود ندارد اگر چه حضور مردم به ویژه سرمایه‌های سرگردان در این بازار به نفع این نوع بازار است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر