logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۴۸۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

جذب 28 عضو هیئت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان/ دولت در برابر جذب اعضای هیئت‌علمی مقاومت می‌کند

جذب-28-عضو-هیئت‌علمی-در-دانشگاه-علوم-پزشکی-زنجان-دولت-در-برابر-جذب-اعضای-هیئت‌علمی-مقاومت-می‌کند

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به فراخوان وزارت بهداشت برای جذب اعضای هیئت‌علمی گفت: به دانشگاه علوم پزشکی زنجان مجوز جذب 28 عضو هیئت صادرشده است.

مهدی قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به جذب هشت هزار عضو هیئت‌ علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر، کشور اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز فراخوان جذب اعضای هیئت‌علمی را اعلام کرده است.

وی بابیان اینکه برای دانشگاه علوم پزشکی زنجان 28 استاد در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: این اساتید در رشته‌های ارتوپدی، گوارش، زنان، رشته‌های بالینی، اعصاب، جراحی قلب، پرستاری، داروسازی و ... در نظر گرفته‌شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به فعالیت اعضای هیئت‌علمی به‌صورت دوره تعهدی در زنجان، تصریح کرد: برای ماندگار شدن این اساتید در زنجان دانشگاه اقدام به جذب اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه می‌کند.

وی بابیان اینکه دولت و سازمان برنامه‌ و بودجه در برابر مجوز دادن برای جذب اعضای هیئت‌علمی مقاومت می‌کند، عنوان کرد: دولت باید اعتبارات و حقوق اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های را پرداخت کند.

قائمی با اشاره به نیازمندی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به 50 عضو هیئت‌علمی جدید، افزود: دولت در مرحله اول فقط مجوز جذب 20 استاد را به دانشگاه داد که با پیگیری‌های صورت گرفته این مجوزها به 28 عضو هیئت‌علمی رسید.

وی بابیان اینکه بیش از 30 درصد از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی از همکاران تعهدی هستند و با اتمام زمان تعهد خود از زنجان می‌روند، ابراز کرد: در این حوزه انتظار کمک از طرف دولت وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به طولانی بودن فرایند جذب اساتید، تصریح کرد: بعد از اعلان فراخوان و ثبت‌نام داوطلبان، دو مصاحبه علمی و عمومی انجام می‌شود و بعدازاین امر افراد به هیئت جذب دانشگاه معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود برای فعالیت اعضای هیئت‌علمی در خارج از دانشگاه، عنوان کرد: جایگاه برخی از اساتید عضو هیئت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان خالی است.

قائمی بابیان اینکه جایگاه عضو هیئت‌علمی در رشته‌های بالینی، گوش، حلق و بینی، و جراحی قلب خالی است افزود: در دانشگاه‌های علوم پزشکی معمولاً جایگاه هیئت‌علمی در رشته‌های بالنی پر  نمی‌شود درحالی‌که استقبال از رشته‌های پایه زیاد است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر