logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۴۸۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان:

مالیات 36 شرکت فعال استان زنجان در سایر استانها پرداخت می‌شود

مالیات-36-شرکت-فعال-استان-زنجان-در-سایر-استانها-پرداخت-می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از شناسایی 70 شرکت فعال در استان که مالیات آنها در سایر استانها پرداخت می‌شد خبرداد و گفت: از این تعداد پرونده 34 شرکت به استان انتقال داده شده ولی پرونده 36 شرکت نیز در مراحل انتقال است.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در استان زنجان در مجموع 20 درصد فرار مالیاتی داریم که اکثر قریب به اتفاق آنها دارندگان کارت بازرگانی در سنوات گذشته بوده است.

وی با تاکید براینکه سعی کردیم که در استان جلوی فرار مالیاتی را بگیریم ابراز کرد: در همین رابطه جزء استان‌هایی هستیم که شرکت صوری و کاغذی در سطح استان نداریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در مورد نحوه اخذ مالیات شرکتهایی که دفاتر آنها در زنجان نیست افزود: در مجموع تعداد 70 پرونده مالیاتی اشخاص حقوقی که مالیات آنها در خارج از استان پرداخت می‌شد مورد شناسایی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: علی رغم صدور پروانه بهره‌برداری از این استان این شرکت‌ها در ادارات استانهای همجوار تشکیل پرونده داده بودند که مالیات آنها نیز در خارج از استان پرداخت می‌شد.

رضوی خاطر نشان کرد: بعد از شناسایی این پرونده‌ها، به استناد ماده 110 قانون مجازاتهای مالیاتی این شرکتها باید اظهارنامه مالیاتی خود را در محل اصلی شخص حقوقی تسلیم کنند اقدامات لازم برای برگردان پرونده‌های مالیاتی انها اقدام شد.

وی افزود: با هماهنگی سایر ادارات استانها تعداد 34 جلد پرونده مربوط به اشخاص حقوقی به استان برگشت داده شد و بقیه پرونده‌ها نیز در مراحل انتقال است.//ع 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر