logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۴۸۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

مسئولی که در حفظ حقوق بیت المال کوتاهی کند، باید پاسخگو باشد

مسئولی-که-در-حفظ-حقوق-بیت-المال-کوتاهی-کند،-باید-پاسخگو-باشد-

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: مسئولی که در حفظ حقوق بیت المال کوتاهی کند، باید پاسخگو باشد

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان زنجان ضمن گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به مشکلات ناشی از الکترونیکی کردن آزاد راه زنجان -قزوین و همچنین برخی مشکلات در آزاد راه زنجان -تبریز اظهار کرد: متاسفانه با توجه به گزار مراجع انتظامی استان تعداد 64 نفر از هموطنان عزیز در ده ماهه امسال بر اثر تصادف در این آزاد راه کشته شدند و  و افزایش 45 درصدی در این خصوص  آمار بسیار بالایی است و این افرادی که کشته می شوند از سرمایه های کشور و عزیزان خانواده ها هستند.

وی افزود : سازمان راهداری استان وظیفه نظارت و رفع نواقصات آزاد راه ها در استان را  دارد و قصور در حقوق عمومی که در این آزاد راه تضییع می شود قابل مسامحه نیست  میزان حوادث در این محور ها به لحاظ عدم ایمنی جاده ها و استاندارد ها  افزایش قابل توجهی داشته حالا سئوال این است ،چرا دستگاههای متولی امر به وظیفه خود عمل نمی کنند؟ مگر مردم پول عوارضی پرداخت نمی کنند؟ این پول ها کجا خرج می شود، چرا زمانی که دستگاههای نظارتی به این موضوعات ورود می کنند مسئولین ناچار به انجام وظایف می شوند و هیچ توجیهی برای پرداخت کنند گان  عوارضی مبنی بر عدم رفع نواقصات و استاندارد سازی جاده های اتوبان زنجان - تبریز وجود ندارد و سازمان راهداری باید به تکلیف خود عمل کند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان زنجان با اشاره  به بالا بودن نرخ عوارضی در آزاد راه زنجان  - تبریز ادامه داد : با دریافت این هزینه ها که مبلغ بسیار بالایی است، چرا   مسئولین امر پولهای دریافتی از خود مردم نه از حاکمیت خرج  آزاد راه نمی کنند  و در انجام وظایف و رفع نواقصات  کوتاهی میکنند تا جان انسانها به خطر بیافتد .

صادقی نیارکی اظهار کرد : بنده چندین بار با مسئولین راهداری استان در خصوص وجود برخی نواقصات  و عدم استاندارجاده های  اتوبان زنجان .تبریز صحبت کردم و در این راستا به وظیفه خود عمل کردم و تذکر دادم و اتمام حجت کرده ام،  امروز هیچ توجیهی از مسئولین پذیرفتنی نیست  .

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود مبنی برعدم تودیع هزینه های کارشناسی از سوی  برخی از دستگاهها  خاطر نشان کرد : کسانی که در برابر پرداخت هزینه های  کارشناسی قصور نمایند و از این جهت به بیت المال خسارت وارد گردد باید پاسخگو باشند و حفظ حقوق بیت المال مورد توجه مسئولان قرار بگیرد  و سازمان بازرسی استان  باید به این امور ورود و پیگیری نماید .

رئیس کل دادگستری استان زنجان در خصوص موضوع پسماند ها  بیان کرد: نامه ای رسمی از  قوه قضاییه به دادگستری استان  ارسال و بنده هم بر اساس این نامه دستور قضایی صادر کردم که از تاریخ نامه و اقدام محیط زیست  حق دپوی پسماند در محل قبلی را ندارند بایستی در مکانی که محیط زیست شناسایی و تأیید کرده دپو شوند، چرا دستور قضایی از سوی مسئولین امر اجرا نشده و سرپیچی کرده اند و بنده به دادستان مرکز استان دستور دادم از امروز باید پسماندها به  محل جدید انتقال داده شوند و نیروی انتظامی نیز باید با مسدود کردن مسیر قبلی  مانع انتقال  پسماند شوند .

صادقی نیارکی افزود: همین جا اعلام می کنیم  شرکت بهین فراور موظف است در محل جدید مستقر شود اینکه نمی شود و چنین و چنان اصلا قابل قبول نیست و اگر کسی با توجه به اقناعی که در این خصوص صورت گرفته ممانعت نماید برابر قانون و با قاطعیت برخورد خواهد شد نمی شود با سرنوشت یک میلیون انسان بازی کرد امروز باید پسمانده به محل جدید انتقال داده شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر