logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۴۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
هیئت‌های نظارت با دقت به وظایف خود عمل می‌کنند

کاظمی: تخلف انتخاباتی مهمی در استان زنجان رخ نداده/تعدادی از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند

کاظمی:-تخلف-انتخاباتی-مهمی-در-استان-زنجان-رخ-نداده-تعدادی-از-متخلفان-به-مراجع-قضایی-معرفی-شدند

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان زنجان گفت: هیئت‌های نظارت با دقت به وظایف خود عمل می‌کنند.

علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به روند بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های نظارت اظهار کرد: بر اساس زمان‌بندی که در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داشتیم تا به امروز پنج مرحله از مراحل ۱۹ گانه انتخابات طی شده است.

وی افزود: مهلت قانونی بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت در  تاریخ ۳۱ فروردین ماه پایان می‌یابد که مرحله ششم انتخابات است.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان زنجان با بیان اینکه یک اردیبهشت ماه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها از طریق هیئت‌های نظارت به هیئت‌های اجرایی اعلام می‌شود، عنوان کرد: دوم اردیبهشت ماه نیز فرمانداریها نتایج بررسی صلاحیت را به داوطلبان اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به زمان و روند بررسی اعتراض داوطلبان تایید نشده ابراز کرد: داوطلبان تایید صلاحیت نشده از سوم تا ششم اردیبهشت ماه به مدت چهار روز مهلت دارند تا اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت بالادستی اعلام کنند.

کاظمی بیان کرد: از هفتم تا شانزدهم اردیبهشت ماه نیز رسیدگی به شکایات داوطلبان در هیئت‌های نظارت شهرستان و استان انجام می‌شود و ۱۷ اردیبهشت ماه نیز نظرات هیئت‌های نظارت به هیئت‌های اجرایی مربوطه اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از رسیدگی نهایی به شکایات در هیئت مرکزی نظارت از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ اردیبهشت ماه و اعلام نظر قطعی به مراجع ذیربط از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ماه نیز آگهی اسامی داوطلبان و استقرار دستگاه‌های الکترونیک در حوزه‌های تعیین شده با نظارت هیئت‌های نظارت انجام می‌شود.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان زنجان به زمان تبلیغات کاندیداها نیز اشاره و اظهار داشت: از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت ۷ روز تبلیغات کاندیداها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۲۸ اردیبهشت ماه ممنوعیت تبلیغات داریم، عنوان کرد: روز ۲۹ اخذ رای در شهرها رو ستاهای استان انجام خواهد شد و دو روز از زمان اعلام نتایج اخذ شکایت کسانی که نسبت به آرای خود اعتراض دارند انجام می‌شود.

کاظمی ادامه داد: ۱۵ روز بعد از اخذ شکایت نظر نهایی هیئت‌های نظارت شهرستان و استان نسبت به شکایات اخذ شده اعلام می‌شود.

وی به هماهنگی با هیئت‌ مرکزی جهت تجمیع تمامی اسناد انتخابات پس از اعلام نظر نهایی هیئت نظارت شهرستان و استان در خصوص صحت انتخابات نیز تاکید کرد.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان زنجان با اشاره به اینکه هماهنگی‌های خوبی در استان برای برگزاری انتخابات باشکوه انجام شده است، گفت: هیئت‌های نظارت نیز با دقت به وظایف خود عمل می‌کنند.

وی با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان در فضای مجازی ابراز کرد: به‌طور کلی تخلفات انتخاباتی مهمی تاکنون در استان  رخ نداده و تنها تعدادی کمپین خاص در فضای مجازی شکل گرفته بود که بخش مهمی از آنها با تذکر حل و فصل شد، اما تعداد محدودی نیز به تذکرات بی‌توجهی کردند و برای این متخلفان تشکیل پرونده شد.

کاظمی اضافه کرد: به‌رغم اینکه رویکرد هیئت نظارت؛ پیشگیری، نصیحت، توضیح قانون و دعوت به قانون است، موارد بسیار محدودی که به تذکر خیرخواهانه توجه نکرده‌اند، پرونده تخلفاتی برای آنها شکل گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر