logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۴۸۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان زنجان مطرح شد؛

هشدار استاندار زنجان به شرکت آزاده راه زنجان – تبریز/ قوه قضائیه بر علیه شرکت اعلام جرم کند

هشدار-استاندار-زنجان-به-شرکت-آزاده-راه-زنجان-–-تبریز-قوه-قضائیه-بر-علیه-شرکت-اعلام-جرم-کند

استاندار زنجان گفت: در صورتی که ظرف یک هفته آینده شرکت آزاد راه زنجان – تبریز راهکار خود را برای مطلوب شدن این آزاد راه اعلام نکند، از قوه قضائیه می خواهم بر علیه این شرکت اعلام جرم کند.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امشب در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها در محل استانداری زنجان،با گلایه از آمار متفاوت دستگاه های مرتبط در خصوص فوتی های تصادفات،اظهار داشت: برای اطلاع رسانی به مردم باید آمارها یک کاسه شود نه اینکه هر کس برای خود آماری را ارائه کرده و مردم را سردرگم کند.

وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر تردد رتبه دوم کشور را داراست، افزود: هنوز یاد نگرفته ایم که آمار را یکسان ارائه کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ضروری است راهکاری برای کاهش آمار تصادفات و عوامل آن از سوی مرکز ارائه شود تا استان ها از این راهکارها استفاده کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سیستم هوشمند باید به پلیس کمک کند تا راهکاری برای کاهش تصادفات باشد، افزود: شرکت آزاد راه کمترین اقدام را در خصوص وظایف خود انجام داده است.

حقیقی گفت: در حد فاصل کیلومتر 45 تا 65 فرورفتگی بسیاری وجود دارد اگر در کوتاه مدت این شرکت راهکار ارائه نکند از قوه قضائیه در خواست می کنم در این زمینه اعلام جرم بر علیه این شرکت کند.

وی با بیان اینکه در آزاد راه زنجان – تهران تنها 17 کیلومتر روشنایی و 14 کیلومتر نیوجرسی انجام شده است، افزود: ضروری است روشنایی این آزاد راه بیشتر شود چرا که عدم روشنایی آزاد راه نیز در تصادفات تاثیرگذار است.

این مقام مسئول افزود: عدم یکسان سازی عوارض زنجان – تبریز به شدت مورد اعتراض مردم زنجان است که باید فکری در این زمینه شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه عدم وجود مجتمع های رفاهی یکی از مهمترین مشکلات آزاد راه های استان زنجان است، خاطرنشان کرد: باید راهکار لازم بررسی شده و این مجتمع ها احداث شود.

حقیقی بیان داشت: ایجاد دو پاسگاه پلیس راه در لاین های جنوبی و شمالی در آزاده راه های استان زنجان ضروری است تا پلیس اشراف بیشتری داشته باشد.

*در آزاد راه زنجان – تبریز مشکل مستقیم راه وجود دارد

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به سهم کم راه در تصادفات استان زنجان، خاطرنشان کرد: در آزاد راه زنجان – تبریز مشکل مستقیم راه وجود دارد که ضروری است از منابع ملی برای این حل مشکل کمک شود.

سلطانی ادامه داد: گاهی ارتقای ایمنی راه موجب کاهش تصادفات می شود که نصب نیوجرسی و روشنایی راه ها می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه کمک به ارتقای ایمنی آزاده راه های استان می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد، افزود: با ارتقای سامانه سپهتن و هشدار مستقیم خواب می تواند عامل انسانی در تصادفات را کاهش دهد.

این مسئول برضرورت کنترل نامحسوس جاده های استان تاکید کرد و گفت: در همه کمیسیون های ایمنی استان زنجان در زمینه فرهنگ سازی و سهم انسان در تصادفات کار کارشناسی انجام می شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان برضرورت افزایش میزان جرائم منجر به تصادفات تاکید کرد و افزود: این امر می تواند برای کاهش تصادفات موثر باشد.

علی مدقالچی در ادامه این جلسه،با اشاره به وقوع دو تصادف رانندگی منجر به مرگ در آزاده راه زنجان – تهران و زنجان – تبریز،اظهار داشت: علت این دو تصادف خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است.

وی با بیان اینکه در حادثه اول 9 نفر و در حادثه دوم 4 نفر کشته شدند، افزود: راننده حادثه اول دارای کارت هوشمند نبوده و به طور غیر مجاز رانندگی می کرده است.

این مسئول تصریح کرد: تعداد کشته شدگان آزاده راه زنجان قزوین در سال گذشته 44 نفر بود که به 64 در سال جاری با45 درصد افزایش رسیده است.

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه تعداد تلفات آزاده راه زنجان – تبریز در سال گذشته 32 نفر بود، افزود: این آمار به 21 نفر در سال جاری کاهش یافته است.

مدقالچی با بیان اینکه 81 درصد عامل تصادفات در جاده های استان زنجان عامل انسانی است، ادامه داد: سهم راه 16 درصد و سهم نقص وسیله نقلیه نیز تنها 3 درصد گزارش شده است.

*مقصر بودن سورای ها در 63 درصد تصادفات جاده ای

وی گفت: در بیش از 63 درصد تصادفات جاده ای استان سورای ها به عنوان وسیله نقیله مقصر بوده اند که وزارت راه و شهرسازی نقش بسیاری در فرآیند صدور گواهینامه رانندگی،شماره گذاری آموزش و کنترل تردد نداشته است.

  "تیموری"معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حمل و نقل جاده ای کشور نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون ایمنی دقیق ترین آمار مرگ و میر جاده ای باید از سوی پزشکی قانونی ارائه شود.

وی گفت: در دو تصادف اخیر استان زنجان عمده قصور ناشی از عامل انسانی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه زنجان مسیر عبور چندین استان کشور است و معمولا رانندگان در زمانی به زنجان می رسند که زمان خواب و خستگی است،افزود: ضروری است کنترل های لازم در این زمینه انجام شود.

وی افزود: نظارت ها و گشت های مشترک با حضور پلیس راه باید بیشتر شود و در استان زنجان از ماشین آلات و گشت های راهداری برای نظارت های شبانه استفاده می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: آزاد راه زنجان – تبریز طرف مشارکت دارد و باید نسبت به بهسازی مسیر اقدام کند که از سال گذشته این بهسازی به طول 30 کیلومتر انجام شده است. تیموری ادامه داد: در باند شمالی آزاد راه زنجان – قزوین کارهای خوبی انجام شده است و امیدواریم نواقص کوچک آن رفع شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی در باند جنوبی آزاد راه زنجان – قزوین، بیان داشت: در سال گذشته 35 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای باند شمالی این آزاده راه کمک شد که امسال هم ادامه خواهد یافت.

این مسئول در خصوص انجام روشنایی در آزاده راه ها، بیان داشت: روشنایی به صورت لکه ای انجام می شود چرا که هزینه بر است.

وی با اشاره به همکاری با پلیس راه کشور، بیان داشت: هماهنگی های لازم با پلیس برای کاهش میزان تصادفات انجام می شود.  وی خاطرنشان کرد: آمار تصادفات ناوگان عمومی بالا نیست اما بحث روانی کار باید مورد توجه قرار گیرد چرا که شرایط کنونی جامعه تحمل این گونه حوادث را ندارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر