logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۴۸۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه اصناف استان زنجان:

نمایشگاه‌های بهاره به منظور تعادل سازی قیمت‌ها در سطح استان برگزار می‌شود/ بالا بودن هزینه‌های تولید عامل گرانی پوشاک در زنجان است

نمایشگاه‌های-بهاره-به-منظور-تعادل-سازی-قیمت‌ها-در-سطح-استان-برگزار-می‌شود-بالا-بودن-هزینه‌های-تولید-عامل-گرانی-پوشاک-در-زنجان-است

رئیس اتحادیه اصناف استان زنجان در مورد علت بالا بودن قیمت پوشاک در زنجان گفت: بالا بودن هزینه‌های تولید عامل گرانی پوشاک است.

سیدمحمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه نظارت بر عرضه پوشاک در استان زنجان اظهار کرد: در زنجان اکثرا مردم به دنبال مدگرایی هستند.

وی با تاکید براینکه در نظارتها اولویت با کنترل قیمت کالاهای اساسی خورد و خوراک مردم است تصریح کرد: عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور و فروش با قیمت بالاتر از سود نامتعارف از اولویت‌ها بازرسان اصناف بوده و در چنین مواردی با پرونده تخلف تشکیل شده و به تعزیرات معرفی می‌شوند.

رئیس اتحادیه اصناف استان زنجان با تاکید بر اینکه مردم در خرید خود دقت داشته باشند افزود: یکی از راههای مقابله با گران فروشی نخریدن آن است اگر مردم از خرید کالاهای گران خودداری کنند قطعا فروشنده مجبور خواهد بود قیمت آن را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز در گرانی‌ها باید مشارکت همه جانبه داشته باشند افزود: باید مردم نیز تخلفات را به مراجع مربوطه اطلاع دهند تا جلو تخلفات گرفته شود.

موسوی در مورد علت گرانی پوشاک گفت: متاسفانه درد ما این است که پوشاک تنها در زنجان گران نیست در همه جا گران است چون هزینه تولید٬ توزیع و حمل و نقل افزایش یافته و این موضوع باعث افزایش قیمت پوشاک شده است.

وی ابراز کرد: علاوه بر افزایش هزینه تولید٬ توزیع و حمل و نقل اجاره بهای مغازه‌ها نیز در خیلی از مناطق زنجان بیش از 50 درصد افزایش یافته همه این موارد بر عرضه پوشاک تاثیر گذاشته است و منجر به افزایش قیمت پوشاک شده است.

رئیس اتحادیه اصناف استان زنجان عنوان کرد: در جایی که قیمت یک نوع کالا در دو مغازه متفاوت باشد باید بازرسان وارد شود و موضوع را بررسی کنند.

وی در خصوص وضعیت گرانی پوشاک در زنجان و مشارکت‌ها و شکایت‌های مردمی افزود: گزارشات دریافتی در مورد گرانی پوشاک در زنجان متوسط بوده و شاکیان کمتری در حوزه پوشاک در زنجان وجود دارد و در واقع مردم در حوزه مقابله با گرانفروشی در حوزه پوشاک مشارکتی ضعیفی دارند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر