logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۴۷۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

سفره‌های زیرزمینی در استان زنجان نیاز به تقویت دارند/ همچنان در شرایط بحران آبهای زیرزمینی هستیم

سفره‌های-زیرزمینی-در-استان-زنجان-نیاز-به-تقویت-دارند-همچنان-در-شرایط-بحران-آبهای-زیرزمینی-هستیم

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان سفره‌های زیرزمینی در استان زنجان نیاز به تقویت بیشتری دارند گفت: هنوز از شرایط بحران آبهای زیرزمینی خارج نشدیم و همچنان آبهای زیرزمینی استان کاهش می‌یابد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برداشت‌های بی‌رویه از آبهای زیرزمینی اظهار کرد: این برداشت‌ها باعث شده شاهد افت سالانه 70 سانتی‌متری سطح آبهای زیرزمینی در برخی از مناطق در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید برداشت آبهای زیرزمینی در استان کنترل شود و در این راستا نیاز به همکاری کشاورزان در استان هستیم افزود: اگر برداشت از آبهای زیرزمینی در استان مدیریت نشود و مردم از موضوع بحران احتمالی در آینده آگاه نباشند در چند سال آینده با مشکل بحران کمبود آب مواجه خواهیم شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تاکید براینکه بیشترین میزان مصرف آب در استان در بخش کشاورزی بوده است افزود: باید در این حوزه اقدامات موثری صورت بگیرد.

وی بیان کرد: عدم توجه کشاورزان به بحث عرضه و تقاضا از عوامل اصلی مصرف بالای آب در حوزه کشاورزی است که در این حوزه باید کشاورزان مدیریت مصرف داشته باشند.

افشاری ابراز کرد: کشاورزان باید بدانند که در آینده چه خطری استان را تهدید می‌کند و باید به این باور برسند که اگر مدیریت مصرف نداشته باشند در آینده چه مشکلاتی را خواهند داشت.

وی تاکید کرد: رسالت همه ما آگاهی بخشی به کشاورزان در این زمینه بوده و اگر اطلاعات و آگاهی‌های این قشر در مورد نوع مصرف و کنترل منابع آب زیرزمینی افزایش یابد قطعا با مدیریت صحیح و تاثیرگذار آب روبرو خواهیم شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان بارش‌های امسال و سال گذشته هنوز نتوانسته کمبود‌های منابع آبی زیرزمینی را تامین کند افزود: برخی از سفره‌های زیرزمینی استان نیاز به تقویت و تغذیه بیشتری دارند.

وی با تاکید براینکه کاهش مصرف آبهای زیرزمینی با همکاری و همدلی همه کشاورزان و بهره برداران محقق می‌شود عنوان کرد: باید تغییر رویکرد در کشت محصولات کشاورزی اتفاق بیفتد و کشت محصولات کم‌آب بر در استان توسعه یابد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر