logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۴۷۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
از سوی صدا و سیمای مرکز زنجان انجام می شود؛

تولید و پخش 33 هزار دقیقه در مورد انتخابات و دهه فجر در زنجان/ رسانه ها با تبیین معیارهای درست در کنار مردم باشند

تولید-و-پخش-33-هزار-دقیقه-در-مورد-انتخابات-و-دهه-فجر-در-زنجان-رسانه-ها-با-تبیین-معیارهای-درست-در-کنار-مردم-باشند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: برنامه های مختلفی در قالب 33 هزار دقیقه،از سوی صدا و سیمای مرکز زنجان برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و انتخابات مجلس شورای اسلامی  تولید و پخش می شود.

به گزارش موج رسا; محسن لطیفی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و انتخابات، با تسلیت ایام فاطمیه،اظهار داشت: برای به ثمر نشستن و استمرار انقلاب اسلامی خون های بسیاری اهدا شده است تا این انقلاب به درخت تنومندتری تبدیل شود که خوشبختانه امروز با قدرت و اقتدار با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری روزهای خوبی را سپری می کند.

وی افزود: در کنار گرم نگه داشتن تنور انتخابات و حضور پرشور مردم، آگاهی بخشی و تبیین شاخصه ها و مولفه های نامزد اصلح وظایف رسانه ها است تا به مخاطبان ارائه کنند.

این مسئول ادامه داد: باید مردم حلاوت،زیبایی و خیرات و برکات انقلاب را لمس کرده و رسانه ها در این زمینه وظیفه خطیری برعهده دارند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه در حوزه های مختلف از سوی صدا و سیما برنامه های مطلوبی برای دهه فجر تدارک دیده شده است، افزود: برنامه های سینمایی مرتبط از 12 تا 22 بهمن ماه از جمله انیمیشن آقای شاه و سریال فارسی پخش می شود.

لطیفی با اشاره به پخش برنامه کاروان انقلاب از 13 بهمن ماه، بیان داشت: برنامه فجر بایرامی نیز هر شب از صدا و سیمای مرکز زنجان پخش می شود.

وی با بیان اینکه مستند شاخص در سیما پخش می شود، افزود راهپیمایی 22 بهمن نیز به صورت ویژه  از سوی صدا و مرکز زنجان به صورت زنده پخش می شود.

این مسئول گفت: در حوزه رادیو برنامه های مختلفی از جمله 27 قسمت نمایش شهدای استان زنجان،فجر آخشاملاری و روز شمار انقلاب نیز به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی می پردازند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خاطرنشان کرد: در رادیو نما به عنوان یکی از ظرفیت های صدا و سیما از تصاویر انقلاب اسلامی و انقلاب زنجان استفاده می شود و برنامه های زنده در اینستاگرام پخش می شود.

لطیفی با بیان اینکه 17 هزار و 400 دقیقه برنامه با موضوع دهه فجر تولید و پخش می شود، افزود: 16 هزار دقیقه در خصوص انتخابات در حوزه های مختلف صدا و سیما تولید و پخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه فشارها و تحریم ها ملت ایران استوارتر از گذشته حرکت می کند و روزهای خوشی را نیز خواهد داشت و بالنده تر از گذشته این مسیر را ادامه می دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه باید رسانه ها زبان رسایی برای مردم بوده و مطالبات آنان را پیگیری کنند، ادامه داد: باید درخواست های مردم از مسئولان پیگیری شده و نقادی منصف در صحنه حضور داشته باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان برضرورت ایجاد وحدت و همدلی و امید در جامعه از سوی رسانه ها تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید با امید آفرینی و انگیزه بخشی و تبیین معیارهای درست در کنار مردم باشند.

محسن لطیفی در ادامه  اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی برای ناتوان جلوه دادن جمهوری اسلامی از هر توطئه و ترفندی استفاده می کنند. 

 وی با اشاره به رونمایی ترامپ از طرح معامله قرن،افزود: برای ارائه چنین طرحی هزینه های بیشماری مصرف شده و در اتاق های فکر برای آن فکر شده است. 

 این مسئول خاطرنشان کرد: ما به اندازه رسانه های غربی تلاش نمی کنیم در حالی که بیشترین سرمایه گذاری غرب بر روی رسانه ها است. 

 لطیفی با بیان اینکه آمریکا برای اجرای برای معامله قرن افرادی همچون سپهبد سلیمانی را به شهادت رساند،افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کوششی فروگذار نمی کند. 

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ادامه داد: در کشور وضعیت مطبوعات نسبت به قبل مطلوب است اما هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و باید رسانه ها به این موضوع کمک کنند.

  لطیفی بیان داشت: باید مسئولان بدانند مطبوعات و رسانه ها می توانند کمک فکر آنها باشند چرا که سازمان ملک پدری مسئولان نبوده و باید پاسخگوی مسائل مربوطه باشند. 

  این مسئول ادامه داد: مشکل بودجه فرهنگی در کشور اساسی است و متاسفانه از اول انقلاب هر جا کمبود داشته ایم از فرهنگ زده ایم و این نگاه هنوز عوض نشده است.

  مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه رفتارهای سلیقه ای باید در همه سازمان ها جمع شده و زیرساخت ها درست شود، افزود: تا زمانی که این موضوع حل نشود،مشکلات حل نمی شود. 

 لطیفی ادامه داد: بیشترین بودجه صدا و سیمای مرکز زنجان در حوزه سیما هزینه می شود و سالانه 3.5 میلیارد تومان در حوزه های خبر،فضای مجازی و صدا و سیما اختصاص می یابد.  

وی گفت: برخی بازیگران شاید حتی هزینه ای دریافت نکنند اما برخی ها از 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان برای حضور در یک فیلم دریافت می کنند. 

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه برخی سریال ها دارای هزینه های بالایی است، افزود: گرانی تجهیزات در افزایش قیمت ساخت فیلم ها و سریال ها نیز تاثیرگذار است.

  لطیفی خاطرنشان کرد: به دنبال کارهای طنز هستیم تا مردم شب نشینی خوبی در کنار خانواده خود باشند. 

 وی برضرورت معرفی ارزش ها تاکید کرد و گفت: به دلیل عدم کار در این زمینه ارزش ها جا به جا شده اند که رسانه می تواند در این زمینه تاثیرگذار بوده و به معرفی ارزشها اقدام کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر