logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۴۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری زنجان:

راه اندازی غرفه‌های جمع‌آوری زباله‌های خشک در زنجان/ زباله‌گردها ساماندهی می‌شوند

راه-اندازی-غرفه‌های-جمع‌آوری-زباله‌های-خشک-در-زنجان-زباله‌گردها-ساماندهی-می‌شوند

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری زنجان راه اندازی 10 غرفه‌ جمع‌آوری زباله‌های خشک در سطح شهر زنجان گفت: زباله‌گردها نیز در زنجان ساماندهی می‌شوند.

هاشم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره میزان به تولید زباله‌های شهری در زنجان اظهار کرد: به طور میانگین روزانه 350 تن زباله در زنجان تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای طرح تفیکیک زباله‌ها در زنجان تصریح کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا در زنجان یک و نیم سال است که اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح توسط سه پیمانکار اجرا می‌شود عنوان کرد: کل سطح شهر زنجان توسط این سه پیمانکار پوشش داده می‌شود.

وی با تاکید براینکه توزیع مخازن زباله و ارائه آموزش‌های حضوری و اقلام تشویقی برای کسانیکه پسماندهای خشک را تفکیک می‌کنند ارائه می‌شود بیان کرد: در حال حاضر در سطح شهر زنجان 10 غرفه جمع آوری زباله‌های خشک ایجاد شده که افراد می‌توانند زباله‌های خشک خود را به این غرفه‌های تحویل دهند.

نجفی با تاکید براینکه تفکیک زباله‌های مخلوط خشک توسط پیمانکاران در کارگاه‌ها انجام می‌شود ابراز کرد: بعد از تفکیک به کارنجات بازیافت فرستاده می‌شود.

وی گفت: تفکیک زباله‌ها از مبدا در واقع در زنجان نوعی اشتغالزایی ایجاد کرده که در این راستا نیاز به فرهنگ‌سازی داریم که نقش آموزش و پرورش در بحث فرهنگ سازی می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در برابر زباله‌هایی که به این غرفه‌ها تحویل می‌دهند اقلام فرهنگی ارائه می‌شود افزود: اگر کسانی هم تمایلی به دریافت اقلام فرهنگی نداشته باشد پول زباله‌های خشک برای آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی چرخ دستی‌هایی که در حوزه جمع آوری زباله‌های خشک فعالیت دارند انجام می‌شود افزود: برای این افراد لباس‌های فرم اختصاص می‌یابد.

نجفی عنوان کرد: لباس‌های بهداشتی اعم از دستکش، لباس و کفش در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بحث بیمه‌ای این افراد نیز پیگیری خواهد شد تا توسط پیمانکاران بیمه برخی از افراد فعال در این حوزه نیز پرداخت شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر