logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۴۷۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
موج رسا گزارش می دهد؛

ساماندهی نمایشگاه های خودرو در زنجان به کجا رسید؟/ بازار خودرو با مشکل مواجه است

ساماندهی-نمایشگاه-های-خودرو-در-زنجان-به-کجا-رسید؟-بازار-خودرو-با-مشکل-مواجه-است

بازار خودروی زنجان با وجود اینکه با چندین هدف از جمله ساماندهی نمایشگاه ها و گالری های سطح شهر راه اندازی شده بود، امروز با کسادی کامل مواجه است.

به گزارش موج رسا; 28 خرداد امسال بود که بازار خودروی زنجان به صورت رسمی افتتاح شد و قرار بود این محل به عنوان مرکزی برای خرید و فروش خودرو و پارکینگ ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین زنجان شود.

این مرکز می توانست سامان مناسبی برای پراکندگی مراکز فروش و گالری های خودرو در زنجان باشد اما با وجود گذشت چندین ماه از فعالیت آن، رکود موجب فعالیت کم آن شده است.

یکی دیگر از دلایل راه اندازی این مرکز خلاص شدن شهر زنجان از نمایشگاه های خودرو بود تا ضمن تامین آسایش شهروندان خریداران و فروشندگان در این محل به راحتی فعالیت کرده و افرادی که قصد خرید و فروش خودرو داشتند به جای مراجعه به نمایشگاه ها و گالری های متعدد،در این مرکز خرید و فروش کنند.

*ساماندهی نمایشگاه های خودرو محقق نشد

اگر چه مراکز خودرو به عنوان مشاغل مزاحم محسوب نمی شود اما ساماندهی مراکز نمایشگاهی می توانست به ساماندهی این گالری ها و نمایشگاه های پراکنده منجر شود.

این مجموعه در زمینی بالغ بر 3 هکتار راه اندازی شد تا پس از رغبت نمایشگاه های خودرو به 7 هکتار افزایش یابد و حتی خرید و فروش خودرو با سامانه ای که شهرداری راه اندازی می کرد به صورت اینترنتی انجام شود اما هیچ یک از اهداف تعیین شده برای این بازار با گذشت هفت ماه محقق نشده است و این مرکز با رکود مواجه است.

در مرحله اول امکانات اولیه این مرکز از جمله اتاق های مدیریت، کارشناسان، بوفه، نماز خانه و سالن معاینه فنی خودرو محقق شد اما قرار بود این مرکز یک بازار معمولی نبوده و به مرکز تخصصی خرید و فروش تبدیل شود.

فروش بدون واسطه خودرو از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز بود که در چند هفته اول فعالیت با حضور حداقلی مواجه بود اما امروزه کمتر کسی به این مرکز سر می زند.

سرپرست شهرداری زنجان در خصوص عدم فعالیت بازار خودرو در زنجان به خبرنگار موج رسا، گفت: بازار خودروی زنجان متاثر از شرایط حاکم در کشور با رکود مواجه شده است.

*تاثیرگذاری رکود بازار خودرو به مرکز خرید و فروش زنجان

غلامحسن احمدی با بیان اینکه شرایط امروز کشور در خودرو نیز تاثیرگذار بوده است، افزود: میزان استقبال نسبت به زمان راه اندازی افزایش یافته اما این مرکز با کاهش خرید و فروش مواجه است.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این زمینه به خبرنگار موج رسا، گفت: بازار خودروی زنجان به دلیل مشخص نبودن وضعیت گرانی یا ارزانی خودرو با مشکل مواجه شده است.

عباس راشاد با بیان اینکه در نمایشگاه های خودرو و گالری ها نیز میزان فروش کاهش یافته است،ادامه داد: تغییرات قیمتی، کمبود خودرو و افزایش غیرمعمول قیمت در این زمینه تاثیرگذار است.

وی گفت: به دلیل نوسات موجود در بازار خودرو مردم نمی توانند در مورد خرید و فروش تصمیصم جدی اخذ کنند.

رئیس سابق اتحادیه مشاوران خودرو در زنجان نیز در این زمینه به خبرنگار موج رسا، گفت: در حال حاضر فعالیت این بازار محدود به روزهای جمعه است و به نظر می رسد نتوانسته به اهداف خود نزدیک شود.

قنبری با بیان اینکه اطلاع دقیقی از وضعیت آن ندارم اما میزان استقبال از این بازار کم است، خاطرنشان کرد: بازار خودرو هنوز در زنجان جا نیفتاده است و باید اقدامات دیگری در این زمینه انجام شود.

*اطلاعی از بازار خودرو ندارم

رئیس اتحادیه مسکن و خودرو نیز با اشاره به ادغام دو اتحادیه مسکن و خودرو، گفت: اطلاع دقیقی از فعالیت بازار خودرو ندارم.

طاهری با بیان اینکه در این زمینه اطلاعاتی ندارم، خاطرنشان کرد: خرید و فروش خودرو کار تخصصی است و باید اتحادیه جداگانه داشته باشد که به زودی این اتفاق می افتد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر