logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۴۷۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبرداد

بررسی 90 پرونده توسط دستگاه قضایی طارم برای صیانت از حقوق اوقاف

بررسی-90-پرونده-توسط-دستگاه-قضایی-طارم-برای-صیانت-از-حقوق-اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید برهمراهی دستگاه قضا برای صیانت از حقوق اوقاف گفت: در این راستا 90 پرونده توسط دستگاه قضایی طارم در حال بررسی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مختار کرمی در جلسه مشترک با مدیرکل اوقاف استان زنجان با تاکید بر اهمیت وقف و توسعه فرهنگ وقف در جامعه اظهار کرد: وقف جزو آموزه‌های دینی است و باید توجه زیادی به آن شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی برای صیانت از حقوق اوقاف همراهی خوبی می‌کند افزود: 90 پرونده با همکاری دستگاه قضایی طارم در دست پیگیری بوده و تذکراتی از سوی این مجموعه به افراد داده می‌شود که در صیانت از اوقاف بسیار اثرگذار بوده و این همراهی خوب قابل تقدیر است.

وی ضمن تقدیر از همکاری مجموعه قضایی با اوقاف تصریح کرد: امیدواریم با هم افزایی بیشتر شاهد احیای هرچه بهتر حقوق موقوفات در سطح استان باشیم.

حجت‌الاسلام علی امیری رئیس دادگستری طارم در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه سیاست قوه قضائیه حمایت از موقوفات است عنوان کرد: اخیرا نیز به دو پرونده در حوزه صیانت از موقوفات رای مثبت صادر شد.

وی با تاکید براینکه یکی از سیاست های دادگستری حمایت از موقوفات بوده که در همین راستا آماده همکاری با اوقاف هستیم ابراز کرد: رفع مشکل برخی از پرونده‌ها با کمترین اقدام قابل حل است.

رئیس دادگستری طارم خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که روند حل مشکلات پرونده‌ها را تسریع کرده و پرونده‌ها با هزینه کمتری به سرانجام برسد چون گاها روند دادرسی برخی از پرونده‌ها موجب تحمیل هزینه‌های بسیار می‌شود.

حجت‌الاسلام امیری گفت: در ارتباط با پرونده‌های وقفی نیز تلاش داریم که مشکلات از طریق تماس با افراد حل شده و مطالبات مربوطه از طریق اوقاف و امور خیریه برای عمران و آبادانی امامزادگان هزینه شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر