logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۴۶۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بحران استان زنجان:

دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مواقع اضطراری به حالت آماده باش درآمدند

دستگاه‌های-خدمات‌رسان-برای-مواقع-اضطراری-به-حالت-آماده-باش-درآمدند

مدیرکل بحران استان زنجان آماده باش کامل دستگاه‌های خدمات رسان برای مواقع اضطراری خبرداد و گفت: 74 محل اسکان موقت نیز برای مسافران زمستانی آماده سازی شده است.

توحید سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه امروز به همه دستگاه‌های خدمات رسان آماده باش کامل دادیم اظهار کرد: در خصوص انسداد راه‌های مواصلاتی باید با هماهنگی انجام شود که در صورت نیاز باید این اتفاق بیفتد.

وی در مورد امکان موقت برای اسکان اضطراری مسافران در راه‌های مواصلاتی استان عنوان کرد: 74 مورد مکان اسکان موقت نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی برای اسکان اضطراری مسافران در استان زنجان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بحران استان زنجان با تاکید بر اینکه کلیه دستگاه‌های امداد رسان استان در آماده باش کامل هستند ابراز کرد: 58 مرکز فوریت‌های پزشکی استان که 38 مورد پایگاه جاده‌ای و 19 مورد شهری و یک پایگاه هوایی بوده با 400 نفر نیروی امدادی در آمادگی کامل قرار دارند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر نیز با 16 پایگاه ثابت و سیار با 250 نفر نیروی امدادی و 110 نفر نیروی کادر درمانی نیز در آماده باش کامل قرار دارند.

سلیمی افزود: 29 مورد راهدارخانه با 250 دستگاه ماشین آلات با 550 نفر در قالب 50 اکیپ آماده خدمات رسانی در جاده‌های استان هستند.

وی ابراز کرد: همچنین 65 اکیپ پلیس راه با 200 نفر نیرو نیز با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی استان مستقر شدند.

مدیرکل بحران استان زنجان با اشاره به اینکه امروز جلسه هماهنگی با دستگاه‌های خدمات رسان برگزار خواهد شد افزود: موضوع مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی نیز در جلسه مطرح شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: به طور میانگین سالانه در سطح کشور 800 نفر در اثر گازگرفتگی جان خود را از دست می‌دهند که این آمار بسیار بالایی بوده و علت عمده این مرگ‌ومیر‌ها به موارد مشکل دودکش، عدم استفاده از تهویه مناسب، نقص فنی وسیله گرمایشی و یا مشکل نصب آن برمی‌گردد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر