logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۴۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت/

مدیرت جهادی و فرصت انتخابات 96

مدیرت-جهادی-و-فرصت-انتخابات-96

تلاش بی وقفه در به کارگیری مؤثر و کنترل فعالیت های افراد، مبتنی بر مبارزه در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و.... با نیت الهی، جهت نیل به اهداف والای جامعه و رفع موانع موجود، «مدیریت جهادی» نام دارد.

به گزارش موج رسا; سید حسینی در یادداشتی نوشت؛تلاش بی وقفه در به کارگیری مؤثر و کنترل فعالیت های افراد، مبتنی بر مبارزه در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و.... با نیت الهی، جهت نیل به اهداف والای جامعه و رفع موانع موجود، «مدیریت جهادی» نام دارد.

مدیریت جهادی مدتی است بعنوان یک مطالبه از سوی مقام معظم رهبری مطرح می شود. ایشان برای این نوع مدیریت چندین شاخص از جمله توکل بر خدا، خودباوری و اعتماد به نفس، دشمن شناسی، دوری از اختلافات، کارآمدی، استفاده از امکانات و ظرفیت ها، نگاه نقادانه، حرکت مبتنی بر علم و درایت، همت، همت همراه با انگیزه خدمت، حضور مردمی (عزم ملی)،را مطرح کرده اند.ایشان معتقدند هر جا با رویکرد مدیریت جهادی و انقلابی گری به انجام وظیفه پرداخته ایم و به مشکلات پرداخته ایم، شاهد گشایش مشکلات در کمترین زمان بوده ایم.

مدیرت منفعل و شعاری به نوعی نقطه مقابل مدیریت جهادی قلمداد می شود. مدیریتی که متاسفانه در این مدت کوتاه 4 سال دولت یازدهم ما شاهد ظهور و بروز آن بودیم.دولتی که با شعار رونق اقتصادی بر روی کار آمد، با نگاه به بیرون اقدام به مدیریت و اداره کشور کرد که امروز ضربات حاصل از آن نوع مدیریت را به وضوح در وضع معیشت مردم مشاهده می کنیم. دولت هر کجا که نتوانست کاری از پیش ببرد، تقصیرات را گردن دیگران و گذشتگان انداخت و چنان در مشکلات و معضلات فرا فکنی کرد که انگار نهاد دیگری بجز دولت، مسئولیت ساماندهی به امورات جامعه را بر عهده دارد.

اینکه چرا ما می توانیم در اوج تحریم های کمر شکن به صنعت پیشرفته نظامی دست پیدا کنیم و در زمینه های موشکی، پهباد و پدافند هوایی و غیره ، جزو کشورهای مطرح و پیشتاز جهانی باشیم، ولی در زمینه اقتصادی حرفی برای گفتن نداشته باشیم، سئوالی است که جواب آن را در مدیریت جهادی و انقلابی باید جستجوکرد. مدیران صنایع نظامی به واقع کلمه معتقد به روحیه جهادی هستند و نه تنها دل در گرو قدرت های خارجی ندارند بلکه به دنبال بروز رسانی و ظهور و بروز توانمندی های داخلی در سطح بین المللی هستند. و دقیقا همین روحیه است که امروز باعث می شود ما به سایر کشورها که حتی یک متر مرز مشترک خاکی و آبی نداریم، مستشار نظامی صادر می کنیم و بازی را در آن کشور و حتی منطقه در دست می گیریم.

لذا می طلبد با وجود توانمندی های طبیعی و وجود ثروت های زیر زمینی و خدادادی و وجود نیروی کار فعال وجوان در کشور، مدیران اجرایی و اقتصادی کشور نیز قدری به دور از نسخه های غربی و فرافکنی های رایج شده، به توانمندی های داخلی رجوع کرده و مشکل را از درون و با اتکا به متفکران و ظرفیت های داخلی ریشه کن کنند.

انتخابات 96 مهمترین عرصه برای زمینه سازی ظهور یک دولت انقلابی، جهادی، کارآمد و متدین است تا بار دیگر ظرفیت های ایجاد شده توسط انقلاب اسلامی در کشور به کار گرفته شود و با اتکا به نیروی فعال داخلی از درون به سوی توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.نقش بی بدیل مردم در انتخاب و به روی کار آوردن شخصیت انقلابی و متدین و بواسطه وی ، معرفی یک کابینه جهادی و انقلابی در انتخابات 96 مهم و اساسی خواهد بود که با توجه به شرایط پیش آمده نوید این اتفاق در سطح عمومی جامعه به گوش می رسد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر