logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۴۶۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل محیط زیست استان زنجان:

گلخانه‌ها نباید در حریم شهر‌ها احداث شوند

گلخانه‌ها-نباید-در-حریم-شهر‌ها-احداث-شوند

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اینکه گلخانه‌ها نباید در حریم شهر‌ها احداث شود گفت: مجوز احداث گلخانه‌هایی که مشکل زیست محیطی ندارند بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص علت مخالفت محیط زیست در خصوص احداث گلخانه‌ها در حاشیه شهرها اظهار کرد: مخالفتی با احداث گلخانه‌ها در اطراف شهر نداریم مگر اینکه در حریم شهر باشد.

وی با بیان اینکه اگر احداث گلخانه در حریم شهر باشد مخالفت آن با شهرسازی بوده و ارتباطی با محیط زیست ندارد ابراز کرد: در موضوع احداث گلخانه باید مدیریت یکپارچه ایجاد شود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان مجوز احداث گلخانه 10 هکتاری که باید مدیریت یکپارچه داشته باشد افزود: نباید زمین گلخانه بعد از ارائه مجوز به چندین قیمت تقسیم شده و باید مدیریت افراد دیگر فعالیت داشته باشد.

وی با تاکید براینکه مخالفت با احداث گلخانه‌ها وجود ندارد و باید مصداقی گفته شود تا علت مخالفت محیط زیست اعلام شود افزود: وقتی گلخانه‌ای احداث می‌شود اگر مشکل زیست محیطی نداشته باشد و پسماندها و کودها و همچنین پساب آن مشکلی نباشد مخالفتی صورت نمی‌گیرد.

آبسالان در پاسخ به موضوع مطرح شده مبنی براینکه محیط زیست به دلایل واهی از احداث گلخانه‌ها مخالفت می‌کند گفت: نباید این اتفاق هم بیفتد که برخی‌ها با سودجویی منابع زیست محیطی را تخریب کنند.

وی با تاکید براینکه در برخی موارد مشاهده می‌شود که مجوز احداث گلخانه به یک فرد داده شده ولی بعد از ارائه مجوز زمین گلخانه در بین چندین نفر تقسیم شده است افزود: محیط زیست مخالف چنین مواردی در استان بوده و در تمدید مجوزهای این موارد مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان افزود: اگر در درخواست مجوز احداث گلخانه‌ها مدیریت یکپارچه اتفاق بیفتد و محل احداث در حریم شهر و رودخانه‌ها واقع نشوند مشکلی در ارائه مجوز نداریم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر