logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۴۵۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

50 درصد از بنگاه‌های اقتصادی کشور معاف از مالیات هستند/ هوشمندسازی معاملات موجب کاهش فرار مالیاتی می شود

50-درصد-از-بنگاه‌های-اقتصادی-کشور-معاف-از-مالیات-هستند-هوشمندسازی-معاملات-موجب-کاهش-فرار-مالیاتی-می-شود

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به معافیت های مالیاتی موجود در کشور گفت: 50 درصد از بنگاه‌های اقتصادی کشور معاف از مالیات هستند.

به گزارش موج رسا; امید علی پارسا در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان زنجان با اشاره به مشکلات و مطالبات طرح‌شده در جلسه، اظهار کرد: برخی از مسائل طرح‌شده در جلسه قابل‌حل است.

وی با اشاره به اینکه استرداد مالیاتی باید اتفاق بیفتد، ابراز کرد: وصول مطالبات واحدهای تولیدی از دستگاه‌های دولتی و خصوصی به‌نوبه خود مهم است و استرداد مالیاتی نیز اهمیت خود را دارد ولی استرداد مالیاتی نباید به یک فشار علیه واحد تولیدی تبدیل شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه  تولید، آبادانی و مالیات باهم هستند و جدایی این‌  دو از هم ممکن نیست، تصریح کرد: اگر توسعه و پیشرفت و تولید اتفاق بیفتد ولی مالیات نباشد نمی‌توان مملکت را اداره کرد.

وی بابیان اینکه حمایت از تولید شرکت‌های معتبر و عدم فشار بر واحدهای تولیدی یکی از سیاست‌های اداره امور مالیاتی کشور است، عنوان کرد: فرار مالیاتی جرم است و هیچ‌کس از مجرم حمایت نمی‌کند.

پارسا با اشاره به اینکه در چهارچوب فکری اقتصادی دنیا مردم و دولت در کنار هم هستند، افزود: دولت باید برای مردم زیر ساخت‌ها را فراهم کند و 20 درصد از کار را بر عهده داشته باشد و بقیه به عهده مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه‌یافته بیش از 80 درصد تأمین اعتبارات دولتی از طریق مالیات‌ها صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در ایران فقط 35 درصد از اعتبارات دولتی از مالیات‌ها تأمین می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه بیش از 35 درصد از اعتبارات کشور از طریق فروش نفت تأمین می‌شد، ادامه داد: اکنون فروش نفت کم شده است و این تهدید باید به فرصت تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه حجم کم مالیات کشور به دلیل وجود معافت های مالیاتی بسیار زیاد است، بیان کرد: 50 درصد از بنگاه‌های اقتصادی کشور معاف از مالیات هستند.

پارسا با یادآوری اینکه 9 درصد مالیات برازش افزوده را مصرف‌کننده‌ نهایی پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: هیچ تولیدکننده و فروشنده‌ای از جیب خود این مالیات را پرداخت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی معاملات در کشور در حال انجام است، ابراز کرد: فاز اول این برنامه با پرداخت مالیات پزشکان عملیاتی شد و 15 گروه دیگر نیز به‌مرور اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه اگر هوشمند سازی معاملات کشور انجام شود هیچ‌کسی نمی تواند از پرداخت مالیات فرار کند، عنوان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی نیز چیزی را تولید کنند باید مالیات آن را پرداخت کنند.

وی با گریز به اینکه استان اصفهان به‌عنوان پایلوت برای بررسی و هوشمند سازی سیستم مالیاتی کشور موردمطالعه است و این مطالعات تا آخر سال ادامه دارد، افزود: به دنبال برنامه یکپارچه مالیاتی برای کل کشور هستیم.

پارسا طی پیشنهادی به مجموعه ستاد رفع موانع تولید استان زنجان، اعلام کرد: کارگروه رفع موانع تولید استان با ایجاد یک کارگروه کارشناسی با عضویت نماینده رسمی و تام‌الاختیار استاندار، نماینده سازمان صمت استان، نماینده اداره اطلاعات و نماینده دادستانی به کار خود ادامه دهد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر