logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۴۵۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

آب طرح توسعه باغات زیتون طارم با موافقت وزارتخانه تامین می‌شود

آب-طرح-توسعه-باغات-زیتون-طارم-با-موافقت-وزارتخانه-تامین-می‌شود

روند اجرای طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار طارم با مخالفت شرکت آب منطقه زنجان به دلیل بحران آب به کندی پیش می‌رفت که در صورت موافقت وزارت نیرو آب مورد نیاز طرح تامین خواهد شد.

به گزارش موج رسا; طرح توسعه کشت زیتون در اراضی شیبدار از جمله طرح‌های توسعه جهادکشاورزی در شهرستان طارم محسوب می‌شود که این طرح قرار بود در چهار نقطه اجرا شود و در دو نقطه اجرا شده و روند اجرا طرح در دو نقطه دیگر ادامه دارد.

با تاکید وزارت نیرو بهره‌برداری جدید از آب رودخانه قزل اوزن ممنوع شده و بخشی از این طرح که قرار بود آب مورد نیاز آن از رودخانه قزل اوزن تامین شود با مخالفت وزارت نیرو مواجه بوده است.

بعد از کش و قوس چند ساله اداره جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای زنجان بر سر این موضوع درخواست تامین آب این طرح از سوی شرکت آب منطقه‌ای زنجان به وزارت نیرو انجام شده است.

شرکت آب منطقه ای زنجان معتقد بود این طرح به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد و در آینده تامین آب آن مشکل خواهد بود. رضا پور در بهمن ماه سال گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که توسعه باغات شیبدار زیتون بحران آب را در شهرستان طارم تشدید می‌کند ولی امسال تصمیم شرکت آب منطقه‌ای زنجان به یکباره تغییر یافته و به تامین آب این طرح رضایت داده است.

یوسف رضا‌پور در مورد تخصیص آب مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار در طارم به خبرنگار موج رسا گفت: اطلاعات لازم در مورد طرح به وزارتخانه ابلاغ شده است.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر منتظر پاسخ وزارتخانه هستیم که اگر موافقت وزارتخانه نسبت به تخصیص آب به این پروژه اتخاذ شود این اقدام انجام خواهد شد تصریح کرد: روند کار رو به جلو است و در تلاش هستیم که بتوانیم آب مورد نیاز را به پروژه اختصاص دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با تاکید براینکه در بخشی از پروژه زیرساخت‌ها انجام شده است افزود: آب مورد نیاز بخشی از طرح که زیرساخت‌های آن تکمیل شده انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در این طرح آب مورد نیاز حدود 2 هزار هکتار تامین خواهد شد که در صورت موافقت وزارتخانه این اقدام انجام می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر