logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۴۴۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

نسل شانزدهم سانتریفیوژهای بومی ایران فروردین ۹۹ رونمایی می‌شود

نسل-شانزدهم-سانتریفیوژهای-بومی-ایران-فروردین-۹۹-رونمایی-می‌شود

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از رونمایی از نسل شانزدهم سانتریفیوژ بومی شده ایران در فروردین‌ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش موج رسا; اصغر زارعان پیش‌ از ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنایع هسته‌ای در بوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از اهداف این نمایشگاه ارتباط صنعت هسته‌ای با سایر  مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی و آشنایی مردم جهت اینکه فرزندان این مرزو بوم چه اقداماتی به صورت گمنامانه و خالصانه برای اقتدار کشور انجام داده‌اند، است.

وی بیان کرد: این فرآیند همچنان ادامه دارد و نتیجه تلاش، مقاومت و ایستادگی و ضرورت این دانش است که در جمهوری اسلامی داشته باشیم و این یک قوت و ضرورت برای کشور است.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: اهداف ما این است که این چرخه سوخت را به سمع و نظر مردم بوشهر و به‌ویژه جوانان برسانیم که حتی می‌توانند انتخاب شغل هم برای آینده خود داشته باشند که این صنعت هسته‌ای از سرریز دانش خودش در حاکمیتی چه اقداماتی را انجام داده است.

زارعان درباره دستاوردهای صنعت هسته‌ای گفت:  در سه سال گذشته تا امسال به ترتیب  43، 84 و 114 دستاورد هسته‌ای ممیزی شده به سمع و نظر مردم رساندیم که در 20 فروردین سال آینده نیز قطعا هم از نظر کیفی و کمی محصولات خاص و اقتدارآفرین دیگری به نمایش خواهیم گذاشت.

وی عنوان کرد: یکی از این دستاوردها، آخرین سانتریفیوژ طراحی شده با سو 50 است که توسط متخصصین ایرانی در سازمان انرژی اتمی با متریال ایرانی طراحی و ساخته شده است که در محل برگزاری روز ملی هسته‌ای در تهران به نمایش گذاشته و رونمایی خواهیم کرد.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: این شانزدهمین نسل از سانتریفیوژهاست، چون قبل از برجام حدودا پنج سانتریفیوژ در حوزه تحقیق و توسعه داشتیم و امروز 15 نسل سانتریفیوژ و در 20 فروردین سال آینده از جدیدترین سانتیرفیوژ بومی شده رونمایی خواهیم کرد که یک اقتدار بزرگ است./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر