logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۴۴۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان:

گردان‌های «جهاد و مقاومت» در زنجان عضو می‌پذیرد

گردان‌های-«جهاد-و-مقاومت»-در-زنجان-عضو-می‌پذیرد

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به اینکه فرماندهان بزرگ دفاع مقدس از جامعه دانشجویی بوده‌اند گفت: گردان های جهاد و مقاومت بسیج دانشجویی در استان زنجان عضو می‌پذیرد.

ابوالفضل صابری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به حضور دانشجویان خط امام (ره) در دفاع مقدس، اظهار کرد: شهید حسن باقری، شهید مهدی باکری، شهید محمدابراهیم همت و... از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس بودند که از جامعه دانشگاهی در عرصه نظامی حضور فعال و موثر داشتند.

وی با اشاره به تشکیل گردان رمزی تحت عنوان جهاد و مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در بسیج دانشجویی استان، ابراز کرد: هدف از تشکیل این گردان ها ایجاد، تقویت و ارتقای روحیه جهاد و شهادت در بدنه دانشجویان و مدیران آینده‌ساز کشور از اهداف تشکیل این گردان ها است.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان تصریح کرد: ایجاد آمادگی رزمی در جهت دفاع از کیان اسلام و انقلاب اسلامی، ایجاد آمادگی جهت رویارویی پیش دستانه و مستقیم در عرصه جنگ سخت و جنگ نرم از اهداف تشکیل این گردان ها است.

وی با اشاره به مخاطبان اصلی این گردان ها، عنوان  کرد: دانشجویان جهان اسلام، دانشجویان حق‌طلب، ادوار بسیج دانشجویی و عموم دانشجویان استان زنجان مخاطبان اصلی این گردان ها هستند.

صابری بابیان اینکه این گردان ها ذیل قرارگاه کشوری جهاد و مقاومت شهید سلیمانی جهت رویارویی مستقیم با رژیم اشغالگر صهیونیستی و استکبار جهانی سازمان‌دهی می‌شوند، افزود: گردان‌ های جهاد و مقاومت در استان در قالب گردان‌ های بدر، خیبر و انصار تشکیل می‌شوند.

وی بابیان اینکه دانشجویان و داوطلبان عضویت در گردان های رزمی بسیج دانشجویی ابتدا در گردان بدر سازمان‌دهی می‌شوند خاطرنشان کرد: دانشجویان و داوطلبان در گردان های بدر مورد آموزش‌های عمومی تشکیلاتی و مقدمات آموزش‌های رزمی نظامی قرار می‌گیرند.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان بابیان اینکه مخاطبان گردان های ویژه خیبر گزینش‌شده و منتخب گردان های بدر هستند، ادامه داد: گردان های انصار شامل ادوار بسیج دانشجویی هستند؛ که جهت تثبیت توانمندی و حفظ آمادگی آن‌ها برای مبارزه با استکبار در این گردان ها سازمان‌دهی می‌شوند.

وی با اشاره به بعد تشکلی بسیج دانشجویی ر دانشگاه‌ها ابراز کرد: گردان ها دارای نظام تربیتی آموزشی ویژه هستند که صرفاً جنبه آمادگی رزمی را شامل نمی‌شود بلکه با محوریت آموزش‌های تشکیلاتی جهت تقویت سر شبکه‌های هسته‌های مقاومت، از بستر فعالیت رزمی و نظامی بهره برده و در عرصه‌های تخصصی نقش‌آفرینی دانشجویان نیز وارد می‌شود که منجر به تشکیل هسته‌های مسئله محور خودجوش می‌شود.

صابری اضافه کرد: علاقه‌مندان خواهران و برادران می‌توانند با ارسال نام، نام خانوادگی و نام دانشگاه به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۲۴۰۳ ثبت‌نام اولیه در گردان های بدر را انجام دهند.

 طبق گفته این مسئول داوطلبین می‌توانند پس از طی مراحل ثبت‌نام تکمیلی تحت عنوان گردان های جهاد و مقاومت، مراحل آموزشی را طی کرده و در گردان های عملیاتی سازمان‌دهی می‌شوند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر