logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۴۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس محیط زیست شهرستان زنجان:

تجهیزات برای امحای پسماندهای پزشکی در زنجان وجود ندارد/ هیچ اقدامی برای مدیریت پسماندهای عفونی مطب‎ها و آزمایشگاه‎های پزشکی نشده است

تجهیزات-برای-امحای-پسماندهای-پزشکی-در-زنجان-وجود-ندارد-هیچ-اقدامی-برای-مدیریت-پسماندهای-عفونی-مطب‎ها-و-آزمایشگاه‎های-پزشکی-نشده-است

رئیس محیط زیست شهرستان زنجان با بیان اینکه امکانات و تجهیزات پسماندهای پزشکی در استان نداریم، گفت: هیچ اقدامی برای مدیریت پسماندهای عفونی مطب‎ها و آزمایشگاه‎های پزشکی نشده است

علی اسدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار موج رسا; در زنجان اظهار داشت: بیمارستانهای شهرستان زنجان همگی به سیستم بی خطر سازی پسماندهای عفونی تجهیز شده اند.

مدیرکل محیط زیست شهرستان زنجان با بیان اینکه باید مکانی برای پسماندهای عفونی در نظر گرفته شود، گفت: متاسفانه مکانی برای نگهداری پسماندهای سمی و عفونی وجود ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اما در خصوص زباله های عفونی مطلب‎ها، کلینیک ها و آزمایشگاه‎های شهر اقدامی انجام نشده و مدیریتی برای امحای اصولی این پسماندها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات برای امحای پسماندهای پزشکی نداریم، خاطرنشان کرد: در این زمینه 3 شرکت خصوصی متقاضی راه اندازی هستند که به یکی از این افراد مجوز فعالیت داده شده است.

اسدی ابراز کرد: بر اساس قانون کسی که پسماندهای ویژه  تولید می‎کند باید مدیریت اینها را نیز برعهده داشته باشد که در صورت انجام کار توسط شهرداری هزینه آن به شهرداری پرداخت می شود که با استقرار بخش خصوصی برای جمع آوری و مدیریت پسماندهای عفونی مطب‎ها و آزمایشگاه‎ها موظف به پرداخت هزینه جمع آوری هستند.

وی با بیان اینکه نظارت بر پسماندهای پزشکی بر عهده مرکز بهداشت است، گفت: در طی ماههای گذشته شاهد تخلفاتی در این زمینه توسط یکی از بیمارستانها بودیم که اخطارهای لازم در این رابطه به مدیران بیمارستانی ارائه شده است.

رئیس محیط زیست شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: اخیرا بخش خصوصی وارد این قضیه شده و مجوز استقرار برای یکی از واحدهای خصوصی صادر شده است تا پسماندهای مطب ها و آزمایشگاه ها در نهایت توسط بخش خصوصی به صورت اصولی مدیریت شود.

اسدی افزود:  تنها پسماندهای پزشکی بیمارستان‎ها امحا می‎شوند که ظرفیت این بیمارستانها محدود بوده و برای پسماندهای خود مجموعه بیمارستان است.

وی با بیان اینکه نظارت بر مدیریت پسماندهای پزشکی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت است، گفت: لازم است روند استقرار بخش خصوصی برای امحای پسماندها با سرعت بیشتری عملیاتی شود و در این راستا نیازمند همکاری نظام مهندسی و دانشگاه علوم پزشکی هستیم .

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر