logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۴۴۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی:

سردار سلیمانی نماد عزت و اقتدار ایران بود/ مطرح کنندگان مذاکره افراد سطحی نگر هستند

سردار-سلیمانی-نماد-عزت-و-اقتدار-ایران-بود-مطرح-کنندگان-مذاکره-افراد-سطحی-نگر-هستند

نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح کردن موضوع مذاکره توسط برخیها در داخل گفت: مطرح کنندگان مذاکره افراد سطحی نگر هستند که قدرت ملت ایران را باور ندارند.

سید مرتضی خاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد : سردار سلیمانی نماد عزت و اقتدار کشور بود و باید انتقام خون او از  قاتلین و دشمنان در مقیاس جنایتی که نسبت به این نماد بزرگ مرتکب شده اند، باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتقام باید سخت و متناسب باشد، عنوان کرد : انتقام باید پشیمان کننده و سخت باشد؛ همانگونه که بر ملت ما گذشت.

نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند جنایتکاران باید منتظر پاسخ سخت جنایتشان باشند.

وی با بیان اینکه ملت ما در تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی و همرزمانش با حضور گسترده در صحنه بودند افزود : کشور ما با شهادت سردار سلیمانی و یارانش، تحولی عظیم را شاهد است و مردم ایران، متحد و یکصدا انتقام از دشمن را می خواهند.

خاتمی عنوان کرد : امیدواریم به زودی پاسخی به آمریکا و اسرائیل داده شود تا دیگر جسارت چنین جنایتهائی را علیه کشورمان نداشته باشند.

وی در مورد مطرح کردن موضوع مذاکره بعد از چنین جنایتی در داخل کشور از سوی برخی‌ها عنوان کرد : افرادی که بعد از چنین جنایتی موضوع مذاکره را مطرح میکنند، سطحی نگر هستند.

نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا سم است ابراز کرد : برخی افراد که موضوع مذاکره را آنهم در شرایط حاضر مطرح می کنند،  یا قدرت ملت را باور ندارند و یا مرعوب هستند.

وی با تاکید بر اینکه چنگال آمریکا به خون عزیزان ما آغشته شده و با کمال وقاحت، به این جنایت هم اعتراف کردند ادامه داد: چه بسا دشمنان ما نمی دانستند که شهادت سردار سپهبد سلیمانی چه تاثیر شگرفی خواهد داشت. شهادت این بزرگمرد، دنیا را تکان داد، موجب اتحاد بیشتر  بین دو ملت ایران و عراق شد و بار دیگر عدم پایبندی آمریکا به اصول حاکم بر روابط بین الملل و حق حاکمیت کشورها را در جهان به نمایش گذاشت. آمریکا بر خلاف ادعاهایش شخصیتی را به شهادت رساند که شر داعش را از سر مردم منطقه کوتاه کرده است.

خاتمی افزود: اخلاص، بزرگمنشی، وسعت دید اجتماعی، مسئولیت پذیری بی ادعا، خطرپذیری و به استقبال شهادت رفتن سردار، مردم را مجذوب و تحت تاثیر قرار داد که اینچنین  باشکوه او را بدرقه می کنند. در حقیقت جامعه، او را سرباز واقعی دین و ملت یافت.

وی خاطر نشان کرد: مشی ایشان مصداق بارز اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بود. لذا هرگونه بهره برداری شخصی و گروهی از شهادت سردار سلیمانی جفا در حق اوست؛ شخصیت ایشان وحدت آفرین بود ولذا همه باید دنبال وحدت باشند. همگان مخصوصا مسئولین و فعالان اجتماعی باید از منش و روش او الهام بگیرند تا بتوانند تاثیرات مثبت و پیش برنده در عرصه های مختلف کشور داشته باشند و نهایتا چنین عاقبت بخیر شوند.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر