logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۴۳۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان:

افزایش قیمت لبنیات در زنجان ارتباطی به نهاده‌های دامی ندارد

افزایش-قیمت-لبنیات-در-زنجان-ارتباطی-به-نهاده‌های-دامی-ندارد

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان در مورد علت افزایش قیمت لبنیات امسال در استان زنجان گفت: افزایش قیمت لبنیات امسال در زنجان مربوط به نهاده‌های دامی نبود و به نظر می‌رسد صنایع و هزینه های حمل و نقل باعث افزایش شده است.

محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد ذخیره نهاده‌های دامی در استان زنجان اظهار کرد: نهاده‌های دامی ذرت و کنجاله سویا به مقدار کافی در استان زنجان ذخیره شده است و مشکلی در این حوزه راستا نداریم.

وی تصریح کرد: تا پایان سال هیچ گونه مشکلی در تامین نهاده‌های دامی نداریم و این نهاده‌ها در انبار‌ها به مقدار کافی ذخیره شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد بالا بودن قیمت نهاده‌ها دامی و گرایش کشاورزان برای استفاده از گندم به جای نهاده‌های دامی افزود: این مشکل زیاد تاثیر گذار نیست چون استفاده از گندم در خوراک دام و طیور محدودیت مصرف وجود دارد و بیش از 15 یا 20 درصد نمی‌توان در خوراک دام و طیور از گندم استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: عمده نهاده‌ای که در پرورش طیور استفاده می‌شود ذرت و کنجاله سویا بوده و در پرورش دام نیز بیشتر از جو استفاده می‌شود.

صادقی با تاکید براینکه نهاده‌های دامی در استان زنجان براساس نیاز کلی تعیین شده و نهاده‌ها بعد از بررسی نیاز واحدها تخصیص می‌یابد بیان کرد: قیمت کنجاله سویا با قیمت بازار آزاد تفاوتی ندارد ولی قیمت ذرت سهمیه‌ای پایین‌تر از بازار است و بالا بودن قیمت ذرت در بازار نیز به موضوع کمبود عرضه برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه قیمت سویا با بازار آزاد نیز نزدیک 200 تومان تفاوت دارد خاطر نشان کرد: نهاده‌های دامی مورد نیاز استان تامین شده و مشکلی در این راستا در استان زنجان وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان در پاسخ سوالی مبنی براینکه دامداران امسال به بهانه مشکلات نهاده‌ها چرا قیمت لبنیات را افزایش دادند ابراز کرد: امسال قیمت لبنیات کمی افزایش داشت که این افزایش قیمت مرتبط با نهاده‌های دامی نبود.

صادقی با تاکید براینکه قیمت نهاده‌ها در استان کنترل می‌شود چون با ارز دولتی وارد می‌شود ابراز کرد: قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد افزایش یافته ولی سعی کردیم نیاز استان را تامین کنیم و نیاز واحدهای دامی براساس سهمیه واگذار می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر