logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۴۳۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:

وانت بارها بدون بارنامه حق تردد در جاده‌های استان زنجان را ندارند

وانت-بارها-بدون-بارنامه-حق-تردد-در-جاده‌های-استان-زنجان-را-ندارند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان: از 5 دی ماه سال جاری پلیس با وانت بارهایی که که بدون بارنامه تردد می کنند، برخورد می کند.

علی مدقالچی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: رانندگان و مالکان وانت بار از 5 دی ماه امسال ملزم به اخذ کارت هوشمند از مراکز صدور کارت هوشمند شده اند چرا که از این تاریخ سوخت آنها بر اساس پیمایش و داشتن بارنامه تعیین می شود.

وی ادامه داد: این طرح در حال اجرا بوده و وانت بارها برای تردد در مسیرهای خارج از شهر نیازمند ارائه بارنامه به پلیس هستند که در صورت نداشتن بارنامه پلیس با آنها برخورد کرده و جریمه می کند اگر چه  مقاومت های از سوی  مالکان وانت بارها برای هوشمند کردن کارت خودرو انجام می شود.

این مسئول با بیان اینکه تا کنون این موضوع اجباری نبود و وانت بارها به راحتی در جاده ها تردد می کردند که این موضوع مسائل و مشکلاتی را به همراه داشت،گفت: یکی از دلایل اجباری شدن این طرح جلوگیری از قاچاق بوده و وانت بارها ملزم به ارائه کارت هوشمند و اخذ بارنامه هستند.

مدقالچی با بیان اینکه به دلیل عدم اخذ بارنامه از وانت بارها نوع کالا مشخص نبود اما با اجباری شدن این طرح، بسیاری از مشکلات این حوزه حل می شود اگر چه مقاومت هایی از سوی مالکان انجام می شود،ادامه داد: در استان زنجان  12 نوع پلاک ع فعالیت می کنند که دارای کارت هوشمند نبوده و کاربرگ خود را به دلیل عدم سختگیری شهرداری ها از این مکان دریافت می کنند.

*سختگیری راه و شهرسازی برای رانندگان خوش آیند نیست

این مسئول با بیان اینکه سختگیری راه و شهرسازی برای رانندگان خوش آیند نیست چرا که ملزم به داشتن کارت هوشمند می شوند، ادامه داد: در صورت اجرای موفق این طرح آمار ورود و خروج بار به استان دقیق تر ارائه شده و موجب ساماندهی و ایجاد نظم در تردد وانت بارها می شود.

مدقالچی ادامه داد: با جلساتی که در استان برگزار شده است هماهنگی های لازم بین راه و شهرسازی و پلیس راه برای جلوگیری از تردد وانت بارهای بدون کارت هوشمند و بارنامه انجام شده است و به همه رانندگان و مالكان وانت بار‌هاي بين شهری توصيه می شود هرچه سريعتر به مراكز مجاز صدور كارت هوشمند در استان محل سكونت خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

این مسئول بیان داشت: در صورت ثبت نام،رانندگان در ماه‌های آتی در خصوص  فعاليت حمل و نقلی و اختصاص سوخت ناوگان خود دچار مشكل نمی شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر