logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۴۲۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست میراث فرهنگی زنجان خبرداد

نمایش بافت های مردان نمکی در زنجان

نمایش-بافت-های-مردان-نمکی-در-زنجان

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان: با اقدامات انجام شده سایت موزه معدن چهرآباد که به معدن مردان نمکی مشهور است، راه اندازی می شود.

 امیر ارجمند امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کاوش ها در خصوص مردان نمکی به عنوان معروفترین چهره های نمکی در معدن و سایت نمک چهرآباد در حال انجام است و گروه آلمانی در این زمینه در کنار پژوهشگران زنجانی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مطالعات مربوط به راه اندازی سایت موزه در معدن چهرآباد زنجان انجام می شود، افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در این منطقه،این سایت موزه راه اندازی می شود.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال انجام زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و تلفن برای راه اندازی سایت موزه در معدن نمک چهرآباد هستیم و مذاکراتی در این زمینه با دستگاه های اجرایی انجام شده است.

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به کاوش های انجام شده و یافته هایی از جمله بافت ها،پارچه ها و دست دوزهای مربوط به مردان نمکی، تصریح کرد: این مجموعه به آزمایشگاه مرمت بافت های سنتی پژوهشکده وزارتخانه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.

ارجمند خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک تیم حرفه ای در حال مرمت این بافته ها هستند تا پارچه های مشابه آن را بتوان طراحی و اجرا کرد که در این زمینه اقدامات لازم انجام می شود.

وی با اشاره به بازدید خود از این آزمایشگاه، ادامه داد: در معدن چهرآباد به دنبال انجام فعالیت های پژوهشی، حفاظتی و توسعه صنعت گردشگری هستیم چرا که این منطقه دارای ظرفیت های خوبی در این حوره ها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به یافته های به دست آمده این بافته ها بیشتر مربوط به دو دوره ساسانی و هخامنشی بوده اما آزمایش های دیگری نیز در حال انجام است.

ارجمند ادامه داد: با پایان فعالیت های آزمایشگاهی در خصوص البسه مردان نمکی، بافته های کشف شده در موزه مردان نمکی زنجان در سال آینده به نمایش گذاشته می شود تا علاقه مندان نیز از این بافته ها بازید کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر