logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۴۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کتابخانه‌های استان زنجان:

زنجانی‌ها کتاب‌خوان شدند/ افتتاح 7 کتابخانه تا پایان سال آینده در زنجان

زنجانی‌ها-کتاب‌خوان-شدند-افتتاح-7-کتابخانه-تا-پایان-سال-آینده-در-زنجان

رئیس کتابخانه‌های استان زنجان بابیان اینکه 8.5 درصد از جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه‌های استان هستند، گفت: اعضای فعال در کتابخانه‌های استان دو برابر کشور است.

 امیرعلی نیک بخش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سرانه مطالعه کشور و استان زنجان، اظهار کرد: میزان ساعت مطالعه استان زنجان از نرم کشوری بیشتر است.

وی با اشاره به سرانه عضویت در کتابخانه‌های استان زنجان، ابراز کرد: سرانه عضویت شهروندان در کتابخانه‌های استان زنجان 8.5 درصد کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهد که این عدد در حدود دو برابر نرم کشوری است.

رئیس کتابخانه‌های استان بابیان اینکه استان زنجان رتبه سوم را در سرانه عضویت مردم در کتابخانه‌ها را دارد، تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه و افق 1404 برای افزایش سرانه مطالعه و میزان عضویت افراد در کتابخانه‌ها و افزایش منابع و تعداد کتابخانه‌ها در استان برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده است.

وی بیان کرد: اگر تعداد کتابخانه‌های یک استان افزایش پیدا کند سرانه مطالعه و میزان عضویت افراد در کتابخانه افزایش می‌یابد.

وی بابیان اینکه به مناطق محروم توجه ویژه‌ای داریم، افزود: در محل‌هایی که امکان تأسیس کتابخانه ثابت وجود ندارد به دنبال راه‌اندازی کتابخانه سیار هستیم تا یک عدالت اجتماعی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد شود.

وی با اشاره به تعداد کتابخانه‌های فعال در استان زنجان، تصریح کرد: 96 کتابخانه در استان زنجان فعالیت می‌کند که 3 باب از این کتابخانه‌ها، کتابخانه سیار است.

وی بابیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم در سال آینده 7 باب کتابخانه سیار و ثابت به کتابخانه‌های استان، افزود شود، عنوان کرد: امیدواریم در سال 99 در استان 103 کتابخانه فعال بشود.

وی با اشاره به تعداد اعضای فعال در کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: اکنون 84 هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان زنجان هستند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر