logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۴۲۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
بعد از تصمیم بنزینی دولت اتفاق افتاده است؛

از واکنش مردم به افزایش کرایه‌‌ روستاها تا فروش سهیه بنزین در جایگاه‌های سوخت

از-واکنش-مردم-به-افزایش-کرایه‌‌-روستاها-تا-فروش-سهیه-بنزین-در-جایگاه‌های-سوخت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه با وجود کمبود نیرو نظارتها افزایش یافته است گفت: تشکیل پرونده‌های تخلفاتی در حوزه اصناف از 4 درصد به 11 درصد افزایش یافته است.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به کمبود نیرو‌های بازرسی در زنجان اظهار کرد: علی رغم کمبود نیرو‌ها بازرسی ها نسبت به گذشته افزایش یافته و بازرسی‌ها در سطح استان با انسجام کامل انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد افزایش بازرسی‌ها اثر بخشی مطلوبی را در سطح استان داشته است عنوان کرد: پرونده‌های تشکیل شده در حوزه بازرسی از 5 درصد گذشته به حدود 10 تا 11 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه تشدید نظارت‌ها در بازار اتفاق افتاده است عنوان کرد: تامین به موقع و کافی کالاهای مورد نیاز بازار در اولویت قرار گرفته و به موازات آن نظارتها نیز انجام می‌شود.

وی شرایط فعلی حاکم بر بازار را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از دادگستری استان نیز درخواست شده احکامی که در کنترل بازار برای شرایط عادی در نظر گرفته شده را تغییر دهند تا اقدامات موثرتری برای بازدارندگی از تخلفات در بازار داشته باشیم.

فغفوری با بیان اینکه برای کنترل بازار زمان زیادی را صرف می‌کنیم افزود: جا برای کار کردن زیاد است و برای رفع آنها به تدریج اقدام می‌شود که دراین راستا با تمام قدرت برای کنترل بازار وارد شدیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه مشکلاتی هم در بحث حمل و نقل در استان داریم افزود: در حمل و نقل آرد نیز مواردی و مشکلاتی وجود دارد و نمی‌توان هزینه‌های حمل و نقل را افزایش داد و برای جبران آن تلاش می‌کنیم مشوق‌های مانند تخصیص سهمیه لاستیک در نظر گرفته شود.

نارضایتی مردم از کرایه های حوزه روستایی

در ادامه عبدالحسین علی اکبری مدیرکل حمل و نقل استان زنجان با اشاره به اینکه بعد از افزایش قیمت بنزین نارضایتی مردم از کرایه‌های روستایی داشتیم افزود: این موضوع در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد مشخصات خودروهای پلاک شخصی که در حوزه روستایی فعالیت می‌کنند توسط فرمانداریها جمع آوری شود.

وی عنوان کرد: در این راستا مشخصات دو هزار دستگاه پلاک شخصی که در حوزه روستایی فعالیت می‌کنند جمع آوری شده است.

علی اکبری بیان کرد: این موضوع به ستاد کشوری ارسال شده تا تصمیمات کشوری در راستای احتمال افزایش سهمیه اتخاذ شود.

وی در ادامه به علت متفاوت بودن قیمت رفت و برگشت مسیر زنجان- تهران افزود: کرایه تهران به زنجان در چند سال اخیر افزایش یافته ولی زنجان به تهران ثابت مانده که این موضوع باعث شده تغییرات قیمتی را در یک مسیر داشته باشیم.

مدیرکل حمل و نقل استان زنجان افزود: افزایش قیمت بنزین در برخی از مسیر‌ها برون شهری مانند زنجان دندی مشکل ایجاد کرده و برای تاکسی‌های مسافربری به صرفه نیست چون منطقه کوهستانی بوده و از سوخت گازی در این مسیر کمتر استفاده می‌شود.

اقدامات انجام شده در خصوص خرید و ذخیره سازی کالاهای پروتئینی در سردخانه‌های استان زنجان از دیگر مصوبات این جلسه بود که در صورت مواجه شدن با کمبود نیاز بازار از طریق ذخایر تامین شود.

مشکلی در ذخیره نهادهای دامی در زنجان وجود ندارد

قاسم معینی سرپرست پشتیبانی امور دام استان زنجان نیز با اشاره به اینکه ذخیره 400 تن مرغ به استان زنجان تکلیف شده است افزود: در این راستا با مشکلاتی مواجه هستیم که یکی از این موارد این است که روند خرید مرغ به صورت مستقیم از کشتارگاه‌ها تسهیل شود و مشکلی دیگر ما نبود سردخانه بود که برای حل این مشکل کار ذخیره سازی در استانها همجوار پیشنهاد شده است.

وی در مورد ذخیر نهاده‌های دامی در استان افزود: نیاز استان در حوزه خوراک دام انجام شده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد و در حوزه تامین جوجه یک‌روزه نیز اقدامات لازم انجام شده است.

فروش بنرین در جایگاه‌های سوخت از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد که احمدی معاون شهردار در این مورد عنوان کرد: فروش بنزین در جایگاه‌های سوخت اتفاق می‌افتد به طوری که تاکسی‌ها سوخت‌های خود را در جایگاه‌ها می‌فروشند که در این راستا ابراز برای جلوگیری از این اتفاق وجود ندارد.

//ع

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ]
سلام،وقت بخیر اکثر روستایی ها وسیله ای برای رفت و آمد به شهرستان خودشون و زنجان ندارن و باید از ماشین های شخصی که مسافرکش هستند استفاده کنن متاسفانه برخی از این راننده ها قیمت کرایه رو تغییر دادن و بیش تر کردن مثلا قیمت کرایه روستای سعیدآباد به شهرستان ایجرود ۵ هزار تومان بود ولی الآن می گن باید ۷ هزار تومان بدید یا کرایه ی زنجان به سعیدآباد ۱۰ هزار تومان بود ولی می گن باید ۱۲ یا چهارده هزار تومان بدید.اگه کمی از ظهر بگذره یا هوا برف و بارونی باشه که این قیمت ها به طور نجومی افزایش پیدا می کنه؛لطفا فکری به حال ما روستایی ها هم بکنید.
فرم ارسال نظر