logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۴۱۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
موج رسا خبر می‌دهد؛

قول استاندار زنجان بر زمین ماند؛ جانبازان چشم به راه ماندند

قول-استاندار-زنجان-بر-زمین-ماند؛-جانبازان-چشم-به-راه-ماندند

علیرغم اینکه قرار بود نهضت دیدار استاندار زنجان با جانبازان از سال جاری آغاز شود، اما هنوز این پروژه آغاز نشده است.

به گزارش موج رسا; در حالی استاندار زنجان در آخرین جلسه شورای اداری سال گذشته در استان قول داد که در سال 98 به دیدار تمامی جانبازان استان برود اما با گذشت 9 ماه از سال هنوز خبری از این دیدارها نیست.

با وجود اینکه در این جلسه به درصد جانبازی برای دیدار با جانبازان اشاره نشد، اما مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان می گوید: پیشنهاد ما دیدار با جانبازان بالای 50 درصد است.

هرچند که طی روزهای گذشته جمعی از جانبازان با استاندار زنجان در محل استانداری دیدار داشتند اما برخی از جانبازان در استان وجود دارند که نیاز است مسئولان ارشد به دیدارشان رفته و از وضعیت‌شان جسمی و شرایط سخت زندگی‌شان باخبر شوند.

علی کاظمی با بیان اینکه هنوز این نهضت در زنجان کلید نخورده است، ادامه داد: جامعه آماری جانبازان بالا است و قرار است این دیدار با جانبازان بالای 50 درصد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت روتین با جانبازان دیدار می کند، افزود: هنوز برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم این نهضت با طرح در شورای ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت در دهه فجر انقلاب اسلامی و یا 22 اسفند - روز شهید - آغاز شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه دیدار خانواده های،شهدا،ایثارگران و جانبازان برگرفته از دیدارهای مقام معظم رهبری،رئیس جمهور و مسئولان کشوری از این خانواده ها است، ادامه داد: با والدین و همسران شهدا و جانبازان بالای 25 درصد دیدارهایی انجام می شود.

کاظمی تصریح کرد: دیدار با خانواده های شهدا در قالب طرح سپاس و بر اساس تقسیم کار انجام می شود.

وی با اشاره به دیدار مسئولان کشوری با شهدای ایثارگر و شاخص از جمله خانواده های دو شهید و جانبازان بالای 70 درصد،افزود: دیدار با سایر خانواده های شهدا در طول سال انجام می شود.

این مسئول با بیان اینکه در شهرهای کوچک در طول یک سال حداقل یکبار این دیدارها انجام می شود، افزود: در شهرهای زنجان و قیدار به دلیل بالا بودن جمعیت آماری این امر دو سال یکبار اتفاق می افتد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از انجام بیش از 5 هزار دیدار از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در طول سال خبر داد و گفت: در مناسبت های مختلف نیز از سوی جامعه کارگری، سپاه ، جامعه دانشجویی و فرهنگیان و طلاب دیدارهایی انجام می شود.

کاظمی با بیان اینکه اولویت اول دیدار با والدین شهدا و جانبازان 70 درصد است، گفت: توفیق کمتری برای دیدار با  جانبازان زیر 20 درصد داریم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر