logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۴۱۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
موج رسا خبر می‌دهد

وضعیت آشفته جمعه بازار زنجان+فیلم

وضعیت-آشفته-جمعه-بازار-زنجان+فیلم

ساماندهی جمعه بازار سالهاست که برسر زبان مسئولان در زنجان می‌خرچد ولی ساماندهی کامل آن به مرحله اجرایی نرسیده است.

به گزارش موج رسا; گرانی این روزهای کالاهای اساسی و قیمت نسبتا مناسب اجناس در بازرهای روز باعث شده تا رغبت و استقبال مردم به این بازارها بیشتر شود.

با توجه به استقبال مردم، بازارهای روز زنجان یعنی جمعه بازار و دوشنبه بازار نیاز به ساماندهی ویژه دارند چرا که نبود بهداشت مناسب برای یک مکان عمومی و انباشت زباله ها علاوه بر ایجاد مشکل برای شهروندان زنجانی آلودگی‌های زیست محیطی نیز ایجاد کرده‌اند.

کسبه‌های جمعه بازار زنجان از عدم بهداشتی بودن سرویس‌ها و نداشتن نمازخانه گلایه داشته و همچنین به عدم ساماندهی مکان‌های تعبیه شده برای دستفروشان اعتراض دارند.

جمعه بازار زنجان سالهاست رونق گرفته و کسبه‌ها از استانهای همجوار هم برای عرضه کالاهای خود به این محل می آیند اما ساماندهی آن تنها در حد حرف باقی مانده است

به گفته کاسبان طرح ساماندهی جمعه بازار نیمه کاره رها شده و تنها بخشی از بازار مسقف است و علاوه براین مشکلات نظارتی بر زباله‌هایی که تولید می‌شود نیز وجود ندارد. طبق گفته کسبه جمعه بازار به کانون آلودگی‌های زیست محیطی تبدیل شده است

غلامحسین احمدی معاون شهردار زنجان در مورد ساماندهی جمعه بازار زنجان به موج رسا گفت: در جمعه بازار یک فضای عمومی برای مردم ساخته شده تا مردم برخی از اقلام کالایی خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

وی همچنین از فعالیت تیم نظم دهی و ساماندهی جمعه بازار زنجان خبرداد و گفت: مکان‌ها مناسبی برای دستفروشان در این بازار تعبیه شده و سرویس بهداشتی و نمازخانه این بازار نیز دایر است.

در گزارش میدانی از جمعه بازار زنجان نکته‌ای که نظر ما را به خود جلب کردن نماز خواندن برخی از کسبه‌ها در کنار زباله‌ها بود که احمدی در این مورد گفت: نمازخانه فقط در وقت نماز بر روی کسبه باز می‌شود 

برخلاف ادعای معاون شهردار زنجان در گزارش میدانی خبری از دایر بودن نمازخانه نبود و کسبه نیز عنوان می‌کردند که این محل به اسم نمازخانه ایجاد شده اما به عنوان انباری توسط عوامل این مجموعه اجاره داده می‌شود.  

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر