logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۴۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی؛

مسئولان حوزه هنری زنجان با مادر شهید محمد حسین تجلی دیدار کردند/ پاسداری از خون شهدا وظیفه امروز ماست

مسئولان-حوزه-هنری-زنجان-با-مادر-شهید-محمد-حسین-تجلی-دیدار-کردند-پاسداری-از-خون-شهدا-وظیفه-امروز-ماست

مسئولان حوزه هنری استان زنجان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با مادر شهید محمد حسین تجلی دیدار کردند.

به گزارش موج رسا; همزمان با چهارمین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی مسؤولان حوزه هنری استان زنجان با حضور در منزل مادر شهید محمد حسین تجلی با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس اقدام فداکارانه‎ای حفظ حریم کشور انجام دادند. 

حمیدرضا اسماعیلی با اشاره به اینکه نتیجه فداکاری شهدای هشت سال دفاع مقدس امنیت امروز کشور است، تصریح کرد: وظیفه امروز بازماندگان پاسداری از خون شهدا است. 

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد حسین تجلی و همرزمانش اضافه کرد: رزمندگان زنجانی در عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند. 

گفتنی است، شهید محمد حسین تجلی در چهاردهم‌ خرداد‌ ماه ۱۳۴۱ درشهر زنجان به دنیا آمده و در سن نوجوانی به جمع انقلابیون پیوست. 

وی در سال 1358 یک سال قبل از اخذ دیپلم مدتی در جهاد سازندگی زنجان مشغول خدمت و پس از پایان تحصیلات متوسطه و حضور در جهاد زنجان به جبهه میمک و شور شیرین رفته و سپس در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی پذیرفته شد و در سه مرحله از عملیات بیت المقدس در محور دارخوین ـ اهواز در آزاد سازی جاده اهواز ـ خرمشهر شرکت کرد. 

شهید محمد حسین تجلی سال ۱۳۶۴ در دانشگاه تربیت معلم تهران پذیرفته شده و در آموزش و پرورش منطقه ۱۶ تهران مشغول به کار شد که چند ماه بعد برای پاسداری از کشور دوباره در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و در نهایت در چهارم اسفند سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۸ منطقه شلمچه به شهادت رسید.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر