logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۴۱۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد

در مدارس زنجان چه خبر است؟/ جشن یلدا با چاشنی رقص در برخی از مدارس استان زنجان!

در-مدارس-زنجان-چه-خبر-است؟-جشن-یلدا-با-چاشنی-رقص-در-برخی-از-مدارس-استان-زنجان!-

با اینکه توجه به سنت‌های دیرینه از جمله شب یلدا و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی همواره مورد تاکید بوده اما گویا برخی از مدارس دانسته و یا ندانسته با شکستن چارچوبها به جای تعلیم و تربیت درست به سمت تغییر باورهای اسلامی حرکت می‌کنند.

 

به گزارش موج رسا; با فرارسیدن شب یلدا مدارس به سمت برگزاری جشن هایی برای دانش آموزان می‌روند و در این میان هیچ کس مخالف برگزاری جشن دانش آموزی نیست اما باید توجه داشت که این جشن ها باید در سطح همان دانش آموزی باشد نه اینکه با پخش موسیقی و رقص والدین به همراه دانش آموزان محیط نامناسبی را در مدارس ایجاد کرد.

امسال در یکی از مدارس شهر زنجان در یکی از کلاسها برخی از والدین با پخش موسیقی نه تنها خود به انجام رقص اقدام کردند بلکه دانش آوزان را هم برای این کار تشویق کرده‌اند، این موضوع در حالی اتفاق افتاده که هیچ ممانعتی از طرف مسئولان مدرسه صورت نگرفته است.

البته طبق برخی اظهارات گویا مدیر مدرسه با برگزاری چنین جشنی مخالف بوده اما اصرار والدین منجر به برگزاری شده است که باید از مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس پرسید که چرا باید به والدین چنین اختیاری دارد که مدارس را تحت کنترل خود دربیاورند.

والدین: با اصل جشن مخالف نیستیم اما باید مدیریت شود

یکی از والدین در همین راستا به موج رسا گفت: این ماجرا تنها برای امسال نیست و چندین سال است که این اتفاق در مدارس زنجان می‌افتد.

وی افزود: متاسفانه طی سالهای اخیر این مراسم هرسال پررنگ تر می‌شود، در مدرسه‌ای که دختر من درس می‌خواند، مدیر تاکید کرده بود ‏که چنین اتفاقاتی نیفتد اما مادرها با اصرار اقدام به برگزاری جشن و رقص همراه با بچه ها ‏نمودند. از طرفی به دانش آموزش گفته بودند که لباس خانگی به مدرسه بیاورند چون قرار است چنین مراسمی را برگزار کنند.

یکی دیگر از والدین هم می‌گوید: ما با اصل جشن مخالف نیستیم اما باید مدیریت شود تا چنین اتفاقاتی در مدارس نیفتد، چرا که ما فرزندمان را برای تعلیم و تربیت درست به مدارس می‌فرستیم.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد تا یک مادر کلاس را دستش بگیرد، عنوان کرد: این موضوعات در شب یلدا پررنگ شده است.

رقابت مدارس

یکی از والدین مدارس ناحیه یک زنجان نیز در این خصوص به موج رسا گفت: متاسفانه این موضوع در تمامی مدارس حالت رقابتی به خود گرفته است، به پسرم گفته بودند که کراوت درست کرده و به مدرسه ببرد تا با زدن کروات عکس یادگاری بگیرند.

وی افزود: وقتی این موضوع با اعتراض بنده روبرو شد در جواب گفتند این چیزی جدید است بگذارید بزنند تا برای دامادی آماده شوند، سوالم این است که یک بچه کلاس ششم باید از الان برای دامادی آماده شود؟

این مادر اضافه کرد: وقتی شکایت رفتار برخی معلمان را به پیش مسئول شکایات آموزش و پرورش بردم در جوابم گفتند توچرا به آرایش مدیر گیر می‌دهی که در جواب گفتم یک ‏معلم خانم چرا باید در مدارس پسرانه آرایش کند؟ چرا لباسی می‌پوشند که مناسب نیست؟

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید بگوید چرا چنین اتفاقاتی در مدارس پسرانه می‌افتد، ادامه داد: در مدرسه‌ای که پسر من در آنجا تحصیل می‌کند، سال گذشته گروه موسیقی آورده بودند و معلم می‌گفت که چه لزومی دارد دانش آموزان برقصند.

 مدیرکل آموزش و پرورش: تأکید ما تعلیم و تربیت اسلامی است

ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پاسخ به این موضوعات اتفاق افتاده در مدارس گفت: باید دید که آیا روسای نواحی صحت این حواشی را تأیید می‌کنند یا نه؟

مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان بابیان اینکه تأکید ما تعلیم و تربیت اسلامی است و اگر خلاف این در مدارس عمل شود، مقررات تدوین‌شده در این خصوص وجود دارد، ابراز کرد: روسازی ناحیه باید در این خصوص پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: تنها سندی که آموزش‌وپرورش آن را اجرا می‌کند سند تحول است؛ که برنامه آن نیز در سایت اداره کل آموزش  پرورش استان موجود است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک: واحدهای ارزیابی  و حراست بررسی می‌کنند

حمید حاتمی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان نیز در این زمینه به موج رسا گفت: رقص به همراه اولیا به ما گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه این موضوع توسط واحدهای ارزیابی  و حراست برسی خواهد شد، عنوان کرد: بعد از بررسی‌ها به‌صورت مستند، صحت یا عدم صحت این موضوع را گزارش می‌کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان: مسئولین مدرسه انکار می‌کنند

محمد حسین صفری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان نیز گفت: برای صحبت در این خصوص باید مطلع شوم که چه اتفاقی افتاده است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام مسئولین مدرسه علامه حلی، روز شنبه هیچ برنامه‌ای جز پذیرایی از دانش آموزان در برنامه برگزار نمی‌شود، افزود: به گفته مسئولین مدرسه علامه حلی آوردن کروات به مدرسه نیز به دلیل اجرای کارهای هنری در راستای درس هنر دانش آموزان آن مدرسه بوده است.

وی با بیان اینکه اگر هم کروات مرتبط با موضع بوده باشد اکنون مسئولین مدرسه انکار می‌کنند، ادامه داد: این مسئله در داخل مدارس به عینیت نرسیده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان با اشاره به اینکه ما منتظر ارائه مستندات هستیم تا اگر این برنامه اجراشده باشد مدیر مدرسه را برای توضیحات بخواهیم، تصریح کرد: من تا به الان از اجرای برنامه شب یلدا به همراه رقص در مدارس اطلاعی ندارم.

وی افزود: پیگیر این موضوع خواهم بود تا این مسئله به‌صورت کامل مشخص شود.

برگزاری جشن یلدا همراه با رقص در برخی از شهرستانها نیز گزارش شده به طوری که گفته می‌شود در شهرستان خرمدره نیز چنین اتفاقی در مدارس به وقوع پیوسته است، به نظر می‌رسد مسئولان فرهنگی استان و همچنین مسئولان ارشد باید در این زمینه تذکرات لازم را به مدارس خاطی بدهند تا برگزاری مرسمات رقص به یک رسم همیشگی در مدارس تبدیل نشود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر