logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۴۱۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
دبیر ستاد هفته پژوهش استان زنجان خبر داد؛

رونمایی از 7 محصول جدید در نمایشگاه فن بازار زنجان

رونمایی-از-7-محصول-جدید-در-نمایشگاه-فن-بازار-زنجان-

دبیر استانی ستاد هفته پژوهش استان زنجان از رونمایی 7 محصول جدید در نمایشگاه فن بازار زنجان خبر داد و گفت: در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های اشتغال و فناوری برگزار شد.

جمال داودی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش استان زنجان، اظهار کرد: طبق برنامه هرساله برنامه‌های هفته پژوهش با هماهنگی وزارت کشور و وزارت علوم به‌صورت استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس ستاد استانی برنامه‌های هفته پژوهش استاندار هر استان می‌باشد، ابراز کرد: جانشین ستاد برنامه‌های هفته پژوهش رئیس دانشگاه مادر استان است.

دبیر استانی ستاد هفته پژوهش استان زنجان با اشاره به شورای سیاست‌گذاری ستاد هفته پژوهش، عنوان کرد: اعضای این شورای روسای تمامی دانشگاه‌های استان و برخی از نهادهای مرتبط با این مسئله پژوهش هستند.

وی با اشاره به تشکیل پنج دبیرخانه اجرایی برای برنامه‌های هفته پژوهش، تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری، دبیرخانه دانش‌آموزی، دبیرخانه دانشجویی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و دبیرخانه اطلاع‌رسانی و تبلیغات دبیرخانه های اجرایی هفته پژوهش هستند.

داودی با اشاره به اینکه در برنامه‌های هفته پژوهش 6 نهاد فعالیت داشته‌اند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل آموزش‌وپرورش، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، پارک علم و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری در این برنامه‌ها فعالیت داشته‌اند.

وی با اشاره به مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاهی و غیردانشگاهی که یکی از برنامه‌های هفته پژوهش بود، ابراز کرد: این برنامه در دانشگاه زنجان با حضور استاندار و معاونان استاندار برگزار شد و از 21 پژوهش‌گر تقدیر به عمل آمد.

دبیر استانی ستاد هفته پژوهش استان زنجان با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در دبیرخانه دانش‌آموزی، تصریح کرد: برنامه اصلی این دبیرخانه روز پنج‌شنبه به‌صورت استانی در زنجان برگزار می‌شود و در این برنامه از 10 دانش‌آموز و تعدادی از معلمان به‌عنوان پژوهش‌گران برتر تقدیر به عمل می‌آید.

تجلیل از 11 دانشجوی پژوهشگر

وی بابیان اینکه در دبیرخانه دانشجویی از 11 دانشجو پژوهش‌گر در هفته آینده تجلیل می‌شود، عنوان کرد: این مراسم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برگزار می‌شود.

داودی با اشاره به نمایشگاه فناوری و فن بازار، ابراز کرد: این نمایشگاه در موزه کارخانه کبریت به همت پارک علم فناوری از تاریخ 23 تا 25 آذرماه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدشده توسط پژوهش‌گران زنجانی در این نمایشگاه در معرض دیدی عموم مردم قرار داده شد، عنوان کرد: در این نمایشگاه از هفت محصول جدید رونمایی شد و کارگاه‌های اشتغال و فناوری برگزار شد.

دبیر استانی ستاد هفته پژوهش استان زنجان با اشاره به برنامه درهای باز دانشگاه در هفته پژوهش، ادامه داد: در این روز دانش‌آموزان از دانشگاه‌های استان زنجان بازدید کردند.

وی با اشاره به برنامه بازدید از مراکز تولید و صنعتی در هفته پژوهش، عنوان کرد: این برنامه توسط دبیرخانه دانشجویی و دانش‌آموزی پیگیری و اجرا شد.

داودی با اشاره به شاخص‌های انتخاب پژوهشگران برتر، بیان کرد: مهم‌ترین شاخص انتخاب پژوهش‌گر برتر تولید علم، نقش پژوهشگر در ارتباط با صنعت و جامعه، نقش پژوهش در حل مشکلات و یا رفع نیازهای کشور، فعال بودن پژوهش‌گر در مجامع بین‌المللی و مجامع علمی بین‌المللی، برنامه محوری پژوهش‌گر، نقش پژوهشگر در تولید آثار فاخر مانند آثار هنری و تألیف کتاب و..، ثبت اختراع و اکتشاف و ابتکار است.

دبیر استانی ستاد هفته پژوهش استان زنجان با اشاره به نحوه انتخاب پژوهشگران عضو هیئت علمی و کارمندان ادارات دولتی براز کرد: این دو قشر به‌صورت مجرا مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با اشاره به برنامه‌های برگزارشده در هفته پژوهش در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، ابراز کرد: این برنامه توسط نیروی انتظامی برگزار شد و نمایشگاهی به‌موازات این برگزار شد.

داودی با اشاره به پژوهش های انجام شده در دانشگاه‌های استان، تصریح کرد: تمامی پژوهش‌های انجام‌شده در دانشگاه‌ها کاربردی است و شاید زمان دیده شدن اثر آن تحقیق باعث برخی قضاوت‌ها شود.

وی بابیان اینکه اساس کار مانیتورهای LCD که بسیار کاربردی است با کریستال مایع است، ادامه داد: کریستال مایع در سال 1888 اختراع‌شده است و اثر این کار اکنون مشخص می‌شود.

دبیر استانی ستاد هفته پژوهش استان زنجان  بابیان اینکه آثار برخی از پژوهش‌های کشاورزی و صنعت سریع مشخص می‌شود، بیان کرد: آثار برخی از پژوهش‌های بنیادی دانشگاه زنجان به خصوص در حوزه علوم انسانی چند سال بعد مشخص می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر