logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۴۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
دبیرستاد انتخابات استان زنجان:

تعرفه‌های انتخاباتی به اندازه کافی وارد استان شده است/برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات شورا در شهر زنجان

تعرفه‌های-انتخاباتی-به-اندازه-کافی-وارد-استان-شده-است-برگزاری-تمام-الکترونیکی-انتخابات-شورا-در-شهر-زنجان-

دبیرستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به ورود تعرفه‌های انتخاباتی به استان زنجان گفت: این تعرفه‌ها به اندازه کافی بوده و حفاظت از آنها نیز به خوبی انجام می‌شود.

بهروز مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پایان کار هیئت‌های اجرایی در رسیدگی به صلاحیت داوطلبان اظهار کرد: بر اساس قانون و برنامه‌زمان بندی بعد از اعلام سوابق توسط مراجع قانونی در خصوص صلاحیت داوطلبان هیئت‌های اجرایی ۷ روز مهلت داشتند تا به صلاحیت داوطلبان رسیدگی کنند که روز گذشته این مهلت به پایان رسیده است.

وی افزود: هیئت‌های اجرایی صورتجلسات رسیدگی به صلاجیت داوطلبان را در اختیار هیئت‌های نظارت به ترتیب سطوح تقسیمات کشوری قرار می‌دهند و در۷ روز مهلت تعیین شده برای هیئت‌های نظارت که از ۲۵ تا ۳۱ فروردین ماه است، کار بررسی صلاحیت داوطلبان را در هیئت نظارت شهرستان و بخش انجام خواهند داد.

دبیرستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به روند قانونی بعد از ۳۱ فروردین ماه عنوان کرد: در تاریخ دوم اردیبهشت ماه مراتب تایید یا رد  داوطلبان از طرف فرمانداران و  بخشداران به آنها اعلام خواهد شد.

وی با با توضیح اینکه رد صلاحیت شدگان چهار روز برای اعلام اعتراض خود فرصت دارند، ابراز کرد: این افراد باید اعتراض خود را به هیئت‌های بالادستی اعلام کنند، یعنی کسانی که در بخشها رد صلاحیت شدند به هیئت نظارت شهرستان و کسانی که به عنوان شورای شهر رد شده باشند باید اعتراض خود را به هیئت نظارت استان اعلام کنند.

مهدوی اضافه کرد: هیئت نظارت استان ۱۰ روز یعنی از هفتم تا شانزدهم فرصت دارد تا مراتب تایید یا رد داوطلبان را به ستاد انتخابات استان اعلام کند و ستاد انتخابات استان نیز بلافاصله نتیجه را به فرمانداران و بخشداران اعلام خواهد کرد که این اعلام قطعی است و بعد از این مرحله انتشار اسامی از ۱۸ تا ۲۰ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تبلیغات شوراها به مدت ۷ روز از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه است، خاطرنشان کرد: ۲۸ اردیبهشت ماه ممنوع تبلیغات است و ۲۹ نیز روز اخذ رای خواهد بود.

دبیرستاد انتخابات استان زنجان در مورد اینکه آیا کاندیدایی که در هیئت اجرایی تایید شده امکان  این دارد  که در  هیئت نظارت رد شود، توضیح داد: این امکان وجود دارد  به شرط اینکه مستندات قانونی در این خصوص ارائه شود و اگر داوطلبی رد شد مراتب رد و دلایل باید به صورت مستند و کتبی به وی نیز اعلام شود.

وی در مورد تبلیغات زودهنگام داوطلبان در فضای مجاری نیز اظهار داشت: تبلیغات در فضای مجاری ممنوع است و از طرف پلیس فتا رصد می‌شود که به طور یقین در تایید صلاحیت داوطلبان نیز تاثیر خواهد داشت.

مهدوی در مورد ممنوعیت اسقرار ستادهای انتخاباتی در حد فاصل سبزه‌میدان تا میدان انقلاب گفت: هیچ مشکل خاصی در این محدود وجود ندراد اما هیئت‌های اجرایی و فرمانداران باید دراین خصوص تصمیم بگیرند ودر شورای تامین مطرح کنند و به نظرم برای موضوع ترافیک نباید از بحث شور و شوق انتخاباتی کاست.

وی اشاره به انتخابات ریاست جمهوری داشت و گفت: تعرفه‌های انتخاباتی به دست ما رسیده، پلمب شده و در مکان‌های خاصی نگهداری می‌شود و هیئت‌های نظارتی، اجرایی و مقامات امنیتی پیش‌بینی لازم در موضوع حفاظت‌ از این تعرفه‌ها انجام داده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به تعداد شعبه‌های اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی باید محل و تعداد شعبه‌ها را بعد از تشکیل جلسات اعلام کنند اما برآورد ما این است که بالای ۱۰۰۰ شعبه خواهیم داشت.

مهدوی در مورد میزان تعرفه‌های انتخاباتی در استان زنجان با آمار رای دهندگان نیز عنوان کرد: تعرفه به اندازه کافی پیش‌بینی شده و ما هیچ گونه مشکلی در خصوص تعرفه‌ها نداریم از ویژگی‌های تعرفه‌ها این است که ۱۶ کد امنیتی در آن پیش‌بینی شده که قابل جعل نیست.

وی بیان کرد: به احتمال زیاد انتخابات شوراها در شهر زنجان به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد اما کل انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی خواهد بود اما تمام المترونیک نیست، یعنی از شیوه‌های دستی و سنتی نیز استفاده خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان در مورد روند انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: ثبت‌نام از داوطلبان به مدت پنج روز در وزارت کشور انجام می‌شود و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نیز در شورای نگهبان انجام می‌شود.

وی افزود: برای هر شعبه در استانها تعیین ناظرین شعب از طرف شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات شوراها انجام می‌شود که در هر شعبه دو تا پنج نفر ناظر از طرف آنها استفاده می‌شود، در کل به طور متوسط در هر شعبه ۱۸ نفر حضور خواهند داشت.

مهدوی با اشاره به تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری بیان کرد: بعد از انتشار اسامی در ۶ اردیبهشت ماه ۲۰ روز برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری درنظر گرفته شده که از ۸ اردیبهشت ماه تا ۲۷ اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی اضافه کرد: هر گونه استفاده از امکانات دولتی، تبلیغات و سخنرانی قبل از وقت قانونی ممنوع است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در موضوع فضای مجازی سامانه‌ای ایجاد شده و بعد از تایید صلاحیت‌ها هرکسی که قصد تبلیغ در فضای مجازی دارد باید با مشخصات به این سامانه وارد شود یعنی تبلیع در فضای مجازی نیز عین ستادهای انتخاباتی با مجوز خواهد بود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر