logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۴۱۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست میراث فرهنگی استان زنجان:

ملیله زنجان سال 2020 ثبت جهانی می‌شود

ملیله-زنجان-سال-2020-ثبت-جهانی-می‌شود

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، احتمال ثبت جهانی ملیله زنجان در سال 2020 وجود دارد.

امیر ارجمند امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: زنجان به عنوان شهر ملی ملیله در سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: با تعاملات انجام شده بین معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی با یونسکو و سازمان جهانی صنایع دستی، قرار شد شهرهایی که دارای صنایع دستی تخصصی بوده و در یک رشته صنعتی معروف هستند، مورد ارزیابی قرار گرفته و به صورت جهانی ثبت شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: زنجان کاندیدای ثبت در سازمان جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی ملیله است که ارزیابان یک دوره از زنجان بازدید کرده و چک لیستی را به استان ارائه کرده اند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه همزمان با شب یلدا 4 نفر از ارزیابان سازمان صنایع دستی به زنجان سفر می کنند، افزود: این افراد از کارگاه های صنایع دستی،فضاهای آموزشی، فروشگاه ها، بازارچه ها و فروش ملیله در بازار سنتی را بازدید و ارزیابی می کنند.

ارجمند خاطرنشان کرد: در صورت تایید ارزیابان، زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت می شود.

وی با بیان اینکه تا ارائه گزارش ارزیابان به سازمان جهانی در آستانه سال نو میلادی قرار می گیریم، افزود: در سال 2020 زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت می شود.

بیشتر بخوانید

این مسئول خاطرنشان کرد: زنجان 29 آذر ماه سال جاری میزبان غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع است.

به گزارش موج رسا،عیار نقره در ملیله زنجان 999است که این امر موجب شده تا مورد توجه جهان قرار گیرد.

ملیله زنجان به خاطر اصالت نقوش و  ظرافت منحصر به فرد قابلیت جهانی شدن را دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر