logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۴۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

کم کاری نیروی انسانی یکی از ایرادت سیستم اداری است/ماهانه 45 میلیارد تومان یارانه در استان زنجان پرداخت می شود

کم-کاری-نیروی-انسانی-یکی-از-ایرادت-سیستم-اداری-است-ماهانه-45-میلیارد-تومان-یارانه-در-استان-زنجان-پرداخت-می-شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان یکی از موانع پیش روی پیشرفت را عدم کارایی و بهره وری بالای نیروی انسانی در کشور دانست و خاطرنشان کرد:کم کاری نیروی انسانی یکی از ایرادت سیستم اداری کشور است چرا که بر اساس آمار ارائه شده میزان ساعت مفید کاری هر کارمند در روز 20 دقیقه است.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی امروز در دیدار با کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت:یکی از نگاه های وسیع حضرت امام خمینی(ره)از تشکیل جمهوری اسلامی برنامه ریزی برای پر کردن خطاهای گذشته بوده است که در همان روزهای اولیه شکل گیری تشکیل نهادهای انقلابی به فرمان امام صادر شد.

وی تصریح کرد:شکل گیری بنیاد شهید،کمیته امداد در روزهای نخستین انقلاب و نیز بنیاد مسکن در  فروردین ماه سال 58  از جمله نهادهایی بوده است که با فلسفه محرومیت زدایی در کشور شکل گرفته است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام خمینی (ره)به دنبال تثبیت سریع انقلاب اسلامی در کشور بودند، عنوان کرد: اولین مسئله انتخاب شیوه حکومت در کشور بود که این امر با رای 98.2 درصدی آرای مردم جمهوری اسلامی انتخاب شد.

وی افزود:مسله بعدی که امام نگاه ویژه ای به این موضوع داشتند شکل گیری قانون اساسی در کشور بود که به دستور امام به استناد آرای مردمی قانون اساسی تدوین شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به روند سریع تثبیت جایگاه انقلاب اسلامی ابراز کرد:این موضوع یکی از تفاوتهای انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلابهای شکل گرفته در دنیا است هر چند اصل انقلاب برای دشمنان خوشایند نبود و اقدام به مانع تراشی کردند.

وی ابراز کرد:در ابتدای کار آمریکائیان کلمه انقلاب را به زبان نمی آوردند و انقلاب اسلامی را با عناوین شورش و شورش کور خطاب می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد:به رقم توطئه های گوناگون دشمنان و برخی از سوء مدیریتهای داخلی هم اکنون انقلاب وارد سی و نهمین سال خود شده است.

وی یکی از موانع پیش روی پیشرفت را عدم کارایی و بهره وری بالای نیروی انسانی در کشور دانست و خاطرنشان کرد:کم کاری نیروی انسانی یکی از ایرادت سیستم اداری کشور است چرا که بر اساس آمار ارائه شده میزان ساعت مفید کاری هر کارمند در روز 20 دقیقه است.

آیت الله خاتمی گفت:میزان یارانه پرداختی استان در هرماه45 میلیارد تومان است که این رقم قابل توجهی است که باید گفت آیا همه افراد یارانه بگیر مستحق دریافت آن هستند.

وی افزود: اگر بخشی از افراد از دریافت یارانه صرفنظر کنند می توان از این مبالغ برای پروژه های عمرانی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد:جوانی که موفق شده است غنی سازی اورانیوم را تا 20 درصد برساند می تواند خودرو سازی کشور را نیز به حرکت وا دارد.

وی با بیان اینکه ما در مدیریت منابع انسانی به درستی عمل نکرده ایم،ابرازکرد: خروجی ما دراین زمینه مطلوب نبوده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امروز 10 میلیون نفر در دانشگاههای کشور مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: 5میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی نیز در کشور داریم که متاسفانه یکی از تفکرات غلط شکل گرفته طلب شغل از دولت است.

وی با اشاره به نبود مهارتهای شغلی در بین فارغ التحصیلان عنوان کرد: کمتر به مهارت آموزی دانشجویان توجه شده است و برای برخی از رشته های دانشگاهی نیز فرصت های شغلی بسیار کمی در استان وجود دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ضرورت شکل گیری فرهنگ کار در جامعه خاطر نشان کرد:باید فرهنگ کار در بین نیروهای انسانی تقویت و نهادینه شود. /ک

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر