logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۴۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی کمیته امداد :

60 درصد از مددجویان کمیته امداد بانوان هستند

60-درصد-از-مددجویان-کمیته-امداد-بانوان-هستند

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)با بیان اینکه 60 درصد از مددجویان کمیته امداد بانوتن هستند،گفت:ارائه خدمات مشاوره تأثير بسزايي در توانمندسازي فرهنگي مددجويان خواهد داشت.

به گزارش موج رسا;  حجت‌‎الاسلام حسين احمديان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان از مهمترین اهداف امداد را توانمندسازی فکری مددجویان دانست و اظهارداشت:برنامه متعددی برای تقویت  فرهنگ كار و تلاش در كشور  برای مددجویان اجرا مي شود.

وی تصریح کرد: در استان‌ها نيز در راستاي ارتقاي سطح فرهنگ مددجويان اقدامات خوبي انجام شده است، که  يكي از اقدامات كميته امداد در اين بخش برگزاري اردوهاي فرهنگي و زيارتي است.

احمدیان با اعلام اینکه110 كانون فرهنگي كميته امداد در سطح کشور فعال است،خاطرنشان کرد: در این زمینه ما نیازمند  همكاري بيش از پيش روحانيون با اين نهاد هستیم.

این مقام مسئول افزود:كميته امداد جايي است كه بايد ارتباط ويژه با روحانيت داشته باشد و در همین راستا در اعزام مددجويان به اردوهاي زيارتي از ظرفيت روحانيون نيز استفاده مي‌شود.

وی تاکید کرد: هم اكنون 14 اردوگاه ، 110 كانون فرهنگي دائمي و نیز 16 خوابگاه از سوي كميته امداد فعال است.

در ادامه آیت الله شیخ علی خاتمی نماينده ولي فقيه در استان زنجان ضمن تقدير از فعاليت‌هاي فرهنگي انجام شده توسط كميته امداد اظهار کرد:  900 طلبه خواهر در حوزه های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند که می توانند در انجام برنامه های فرهنگی کمک حال کمیته امداد باشند.

وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه ارتباطات بین ائمه جمعه استان با كميته امداد مطلوب بوده است.

آيت‌الله خاتمي با تاکید بر لزوم انجام کار همگانی برای فقر زدایی در جامعه تصریح کرد:رسيدگي به امور نيازمندان و فقرزدايي وظيفه تمامی افراد و همگانی بوده و برای تحقق این امر نیازمند همکاری همه هستیم و به همین خاطر همکاری های خوبی نیز با کمیته امداد استان به عمل آمده است.

مدير كل كميته امداد استان زنجان نيز با ارائه گزارشي از وضعيت مددجويي كميته امداد اظهار كرد: در حال حاضر 22 هزار و 500 خانوار زيرپوشش كميته امداد امام خميني استان زنجان هستند که بالغ بر 70 درصد مددجويان كميته امداد را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي‌دهند.

وی با اشاره لزوم توجه به ارائه خدمات فرهنگی برای مددجویان بویژه زنان سرپدست خانوار تاکید کرد:از همين رو سالانه خدمات فرهنگي متعدد به اين مددجويان ارائه مي‌‍شود.

صفری ابراز کرد: يك هزار و 600 يتيم در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که تعداد حاميان همكار با اين نهاد بيش از 10 هزار نفر است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر